سلام 

میخواستم بگم که لطفا درونگراها رو کمی بیشتر درک کنید، من یه istj هستم، خب ظاهرا من درونگرام، تا حالا همه ش فکر میکردم برونگرا باشم چون عاشق رابطه با دیگرانم اما به دلیل خجالت و کم حرفی همیشه دوری گزیدم از قاطی شدن با دیگران، در حالی که قلبا دوست دارم بودن با دیگران رو اما از اون جایی که حس میکنم شاید دیگران بودن با منو دوست نداشته باشن سعی کردم فاصله م رو حفظ کنم و درونگرا بشم، اما حالا تست دادم و فهمیدم که واقعا درونگرا هستم، اما درونگرایی که ارتباط رو دوست داره تنها مشکلش خجالتی و کم حرف بودنه.

میخواستم بگم که ما درونگراها بی احساس نیستیم، ما خدای احساساتیم شاید از بقیه خیلی هم احساسات مون عمیق ترم باشه، پس لطفا به ما انگ سرد و خشک بودن نزنید، من خودم تو محیط کاری یا تحصیلی همه رو دوست دارم حتی اونی که شاید تا حالا دو کلمه هم باهاش حرف نزده باشم رو هم دوست دارم. 

مثلا یه بار مادر یکی از هم کلاسی های پسرمون که من اصلا باهاش حرفم نزده بودم فوت کرده بود، من وقتی برگشتم خونه تنها شدم براش خیلی گریه کردم یعنی ناراحتیم شاید از صمیمی ترین دوستان اون آدم هم بیشتر بود، یا مثلا وقتی بیرون آدم های فقیر و نیازمند رو میبینم شبش از شدت گریه خوابم نمیبره، هر کی منو میبینه خیال میکنه مصیبت دیدم. 

یه مرتبه تو نوجوونی داشتم از مدرسه برمیگشتم یه آقایی رو دیدم تو بلوار سفره پهن کرده بود داشت تنهایی برای خودش توی یه کاسه غذا میخورد، من تو اون سن تشخیص ندادم که اون آدم شاید مسافری چیزی باشه، خیال کردم اون یه فرد فقیره که خونه نداره، هیچ کس رو نداره که داره تنهایی تو خیابون نهار میخوره، قلبم خیلی شکست، شب موقع خواب یادم افتاد اون قدر گریه کردم که پدر و مادرم حرفام رو باور نمیکردن.

براشون قابل هضم نبود، همه ش میگفتن راستش رو بگو چه اتفاقی افتاده؟ فرداش هم اومدن مدرسه، این ها رو گفتم که توضیح بدم درونگراها نه تنها بی احساس نیستن بلکه شاید ده برابر بقیه با احساس باشن.

میخوام بگم که از درونگراها بدتون نیاد، ذهنیت منفی نسبت بهشون نداشته باشید چون خیلی مهربون هستن.


مرتبط با درونگرایی و برونگرایی :

دختری مجرد و درونگرا هستم که انگ منزوی بودن بهم میزنن

دختری مج بودن بهم میزننپسری درونگرا هستم، با یکی مثل خودم ازدواج کنم ؟

رابطه درونگرایی و میل جنسی

ازدواج دختر برونگرا با پسر درونگرا

نامزدم حالت درونگرایی داره حرف هاش رو به زبون نمی تونه بیاره

درونگرایی عیب نیست. با درونگراها مهربان باشیم

تجربیات شما در مورد نحوه رفتار با همسر درونگرا

چطور از حالت درونگرایی خارج بشم ؟

خانم های درونگرا دوست دارن شوهرشون هم درونگرا باشه ؟

دختری درونگرا هستم ولی مادرم به زور میخواد منو یه آدم اجتماعی کنه

درونگراها براتون نیروی دافعه دارن؟

درونگرا بودن مرد در زندگی زناشویی تاثیر منفی داره ؟

چگونگی تبدیل یه انسان درونگرا به برونگرا و اجتماعی

ویژگی های مثبت افراد درون گرا و چند سوال

آیا درونگرا بودن و گرم مزاجی با هم ارتباط دارند ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل درونگراها (۳۵ مطلب مشابه)