سلام بر فرزندان عزیزم
وقتی دیدم این همه جوون مجرد اینجا دارن درد و دلشون رو میگن  خیلی هاشون نمیخوان به گناه کشیده بشن و از اون طرف دختران  گلم که واقعا همشون با زندگی ساده هم موافقن و کم توقع چرا به این آیه قران یقین پیدا نمیکنید که از فقر نترسید خداوند شما را بی نیاز میکند ؟
من استاد دانشگاهم و الان بازنشسته شدم ولی وقتی 43 سال پیش رفتم خواستگاری اوایل ازدواج سختی ها رو تحمل کردم و اینقدر به همسر فهیم و با حجب و حیایم ابراز محبت کردم که خودش خیلی وقتها برای اینکه آبروی من رو بخره جلو همسایه ها یه قابلمه پر از آب میذاشت رو آتیش که فکر کنند ما هم غذا درست کردیم و بعد که میرفتن خونه آبو می ریخت بیرون و یه غذای ساده میخوردیم
چرا زندگیتون رو برا خودتون جهنم کردید؟
چرا حاضرید شهوت که بسیار بسیار غریزه ی فعال و تعبیر آتشفشان رو بهش دادن اینقدر سرکوب بشه؟
پسران عزیزم برای رضای خدا اگه قدم برداشتی و رفتی خدا ولت نمیکنه.
همسر من اینقدر بهش محبت میکردم که این سختی ها رو بتونه تحمل کنه که یه روز بهم گفت من هیچ وقت تو زندگیم احساس سختی نکردم اینقدر که تو به من محبت کردی و من  این محبت و ناز کردنم رو با کوه پر از الماس عوض نمیکنم
دختران گلم شما هم توقعاتتون رو پایین بیارید باور کنید یک پسره 20 و اندی سال با این وضعیت بیکاری چطوری باید یک زندگی کامل رو بسازه؟
شما دختران و پسران قرار هست زندگیتون رو پا به پای هم و از صفر شروع کنید؟
چرا نمیخواید تحمل کنید سختی ها رو؟
باور کنید زندگی با عشق آرامش بخشه
پیامبر اکرم میفرمایند من از دنیای شما این سه مورد رو دوست دارم نماز و عطر و زن
ببینید زن و حضور زن تو زندگی آرامش بخشه
من با لطف خدا و فداکاری های همسرم که البته چند سال هست به رحمت خدا رفته تونستم یه زندگی در حد عالی برا خودم بسازم . ولی هیچ وقت بعد از فوت همسرم لبم خندان نبود چون با عشق همسر بزرگوارم بود که زندگیم شاداب بود نه مادیات
خیلی از دوستان من در دهه 40 زندگیشون عاشق همسرشون شدن چون ظاهر آدما یه روزی عادی میشه و اون فداکاریها هست که نمایان میشه
فرزندان عزیزم جوانی تون رو فدای تجملات نکنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)