سلام  

من قبل از این که با خانواده برتر آشنا بشم فکر میکردم صیغه مخصوص دختر پسرهایی هستش که مجردن و جای دوست گرفتن میرن صیغه موقت میکنن تا بیشتر با هم آشنا بشن و ....

ولی الان دارم می بینم متقاضی صیغه بیشتر بین آقایون متاهل هستش و از طرفی خانوم ها مخالف هستند و میترسن با افزایش صیغه و ترویج اون تو جامعه زندگی شون از هم بپاشه . حالا من دو تا سوال و یه جورایی پیشنهاد واسم پیش اومده اولی از آقایون دومی از خانوم ها .

1 ( آقایون ) من سوالم اینه : وقتی مردی میتونه بدون هیچ محدودیتی صیغه کنه واسه چی دیگه باید ازدواج دائم کنه ؟

من الان دارم پیش خودم حساب میکنم مردی که از همون سن بلوغ شروع کنه به صیغه کردن هم حس تنوع طلبی و شهوت زیادش پاسخ داده میشه (به قول خود اقایون البته!) ،‌هم  ثواب صیغه رو بردین و  هم دنگ و فنگ و خرج و مخارجش از ازدواج دائم کمتره .

از طرفی زنی که حاضره ازدواج موقت کنه حتما با شرایط شما کنار میاد چون میدونه که قبلا با چند نفر دیگه رابطه داشتین و از این به بعد هم خواهید داشت و دیگه زحمت پنهان کاری و مقابله با حسادت همسر و ترس از این که مبادا بفهمه من قبلا چکار کردم رو ندارین.

و از طرفی اون خانوم و آقا هایی که قصدشون تشکیل یه خانواده خوب و محکمه میمونن که به سراغ ازدواج دائم میروند و تا اخر عمر متعهدانه و با مسئولیت کنار هم میمونن و نگرانی بابت از هم پاشیدگی خانوادشون ندارن .

حالا میشه جواب بدین چرا دیگه ازدواج دائم می کنید؟

2 - سوال دومم از خانوم هاست: من توجه کردم که اکثریت شما از صیغه بدتون میاد و میترسین که همسر فعلی یا آیندتون تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیره و بره یه زن دیگه صیغه کنه و شما سیاه بخت بشین ، خب حالا من سوالم اینه که چرا شما اینقدر خودتون رو وابسته می کنید تا اگر یه همچین مشکلی پیش اومد بدبخت بشین و کل امید زندگی تون رو از دست بدین؟

من تو پست های دیگه یادمه اکثر خانوم ها میگفتن ما دوست نداریم کار کنیم  چون سخته و ما دوست داریم از لحاظ مالی به شوهرمون وابسته باشیم .یا مثلا میگفتن دوست داریم شوهرمون بهمون دستور بده و ما بی چون و چرا اطاعت کنیم....

خب  وقتی یه خانوم از همه لحاظ به شوهرش  وابسته باشه و بدون شوهرش از پس هیچ کاری بر نیاد بدون شوهرش میشکنه. ولی وقتی دستش تو جیب خودشه و استقلال مالی داره  کم تر آسیب میبینه یا میشه گفت اصلا آسیب نمی بینه . وقتی ببینه شوهرش ولش کرده و رفته دنبال دخترای دیگه. چون هنوز چیزهایی داره که بهش تکیه کنه  اون قدرها افسرده نمی شه

مثلا ما یه مورد داشتیم که آقا رفت زن دوم گرفت و بعد از گذشت یه مدت حاضر شد زن اول رو طلاق بده و بهش اجازه بده حضانت بچه ها رو به عهده بگیره ولی چون خانوم مستقل نبود و شغلم نداشت طلاق نگرفت و الان داره تو فقر و بی توجهی زندگی میکنه.....

حالا خانوما جواب بدن : چرا خانم ها به جای این که همش با صیغه مخالفت کنند نمیرن دنبال یه کاری تا مستقل  بشن و نگرانی شون بابت آینده نامعلوم از بین بره؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل مربوط به ازدواج موقت (۳۹ مطلب مشابه)