سلام به همه دوستان امیدوارم خسته باشید ...

خوب همه چند وقتیه که وارد بحث قانون جذب شدن و فکر میکنن قانون جذب یه قانون الهی و کاملا ماورا طبیعه هستش که اینطور نیست ... در ادامه این پست میخوام یکی از جوانب و تاثیرات این قانون که ما بهش قانون جذب میگیم رو بهتون معرفی کنم تا بفهمید این قانون اون چیزی که شما فکر میکنید نیست ... برای توضیح هم چون بیکار نیستم فقط وارد یه موضوع میشم ... اونم سیستم RAS ذهن هستش و کمی هم تاثیر روی ضمیر نا خود اگاه :

RAS سیستم فعال کننده مشبک مغز یا سیستم فعال کننده مشبک (Reticular Activating System) (اره خودمم نفهمیدم)
 این سیستم تشکیلات تورینه ای است به اندازه یک چهارم سیب،در مغز انسان که وظیفه آن پالایش و گزینش اطلاعات بخصوصی از میان اطلاعاتی است که به مامی رسد. مثلاً اگر شما یک ماشین بنز قدیمی بخرید (که عمرا اگه بتونید...)، پس از آن وقتی به خیابان می روید، در حالی که شاید قبلاً هفته به هفته ماشینی از این نوع نمی دیدید حال دائماً ماشین هایی از نوع ماشین خود می بینید گویی بنزها در سطح شهر بیشتر شده اند.
در صورتی که چنین نیست. تنها سیستم RAS  شما ماشین های بنز را از میان انبوه ماشین های دیگر بر می گزیند و به رایانه شما وارد می کند. وظیفه RAS نیز همین انتخاب و گزینش اطلاعات است از میان محیط و نتایج عملکرد های شما، با توجه به آنچه شما می خواهید .

مثلاً اگر تصمیم گرفته باشید که فکر کنید همه چیز در دنیا خراب است و یا شما آدم بد شانسی هستید، RAS مشغول جمع آوری شواهدی مبتنی بر بد شانسی شما از محیط می شود و سپس آنها را د راختیار رایانه ذهن شما قرار می دهدتا آن هم به روش خود به شما ثابت کند که حق با شما است و واقعاً بدشانس هستید.

که ما به این قسمت میگیم همون تاثیر روی ضمیر نا خود اگاه...(البته بحث این یکم طولانی تره و یکم متفاوت)

در حالی که پیروزمندان به RAS وظیفه متفاوتی واگذار می کنند.  RAS آنها شواهدی مبتنی بر هوشمندی ،توانمندی، موفقیت و قدرت آنها را از محیط برمی گزیند تا به آنها ثابت کند که پیروزند. پس می بینید این که شما احساس پیروزی و شکست کنید به طور کامل در دست خود شما است و تنها به چگونگی برنامه ریزی رایانه ذهن، توسط خودتان و تصمیم هایی دارد که با توجه به اطلاعات رایانه خود می گیرید. پس شما هم می توانید به پیروزمندان بپیوندید فقط کافیست که بخواهید

قسمت مهم

 من فقط اضافه کنم که به RAS حافظه ی حسی انسان میگویند حافظه ای که اطلاعات قبل از هر چیزی وارد آن شده و در صورت تایید به حافظه کوتاه مدت و پس از آن در صورت مهم بودن، یا با تکرار به حافظه بلند بلند مدت انسان وارد میشود.برنامه ریزی این حافظه کمک  بزرگی به موفقیت انسان میکند فرض کنید که شما میخواهید با فردی ایده آل ازدواج کنید.

ممکن است وقتی در خیابان هستید این فرد ایده آل از جلوی چشمان شما بگذرد ولی شما حتی او را نبینید ! چرا که شما مشخص نکرده اید که چه چیزی برایتان مهم است. داشتن اهداف روشن ، واضح و جذاب مهمترین ابزار برای کنترل RAS می باشد. مثلا وقتی شما تمام ویژگیهای همسر ایده آلتان را مشخص کرده باشید و اون ویژگی های برتر باشه ، او را از دو کیلومتری هم خواهید دید (البته تو خواب...)

حالا شما هی فکر شوهر میکنید و یا پسر ها فکر یه همسر خوب با کمالات عالی در حالی که مشغول کردن ذهنتون باعث میشه کلی نگر بشید و از نواقص غافل بشید... که فکر کنم همه ما به این یقین داشته باشیم که مضرات این نگرش اگه بگم خیلی خیلی بیشتر از فوایدشه اغراق نکردم...
و به همین دلیله که این قانون هیچ وقت نمیتونه از آسمون براتون یه مرد یا یه زن رویاهای هلو بندازه تو پاچتون... و کاملا کاملا و کاملا وابسته به تلاش فکر  هدف و زحمات شماست...

از این به بعد هم کسی قانون جذب قانون جذب کنه این چهارتا استخونو تو دهنش خورد میکنم...
بنده رو هم که همه میشناسن پروفسور شایان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)