سلام

من یه کمی لهجه ی یکی از شهر های نزدیک ... رو دارم و هر چند لهجه ی شیرین و خوشمزه ای هست و گاهی هم پیش اومده به خاطر بعضی اصطلاح ها بقیه خیلی بخندند و کیف کنن ولی احساس میکنم این لهجه فقط به درد شهر خودم و چند تا شهر اطراف میخوره و بعدا که قراره وارد یه محیط بزرگ تری بشم یه کم برام مشکل ایجاد میکنه ( البته گویش ما فارسی هست و تو همه شهر هایی که فارسی حرف میزنن 100 درصد  حرف ما رو میفهمن و چیزی غیر قابل فهم برای فارسی زبانان توش نیست ) .

اگه میشه بگید که ؛

الف) آیا این لهجه باشه بهتره یا نباشه ( مثلا اگه قرار باشه برم تهران بهتره با لهجه حرف بزنم یا نه )

ب) وقتی یکی لهجه داره و میاد بدون لهجه حرف بزنه، لا به لای حرفاش یهو یه کلمه رو با گویش خودش میگه که خیلی ضایع میشه ؟!

ج) چه شکلی یواش یواش لهجه ام رو کم کنم که یهو خیلی همه نفهمن که لهجه ام رو حذف کردم؟ میفهمید که ... میخوام خیلی آروم آروم از دستش راحت بشم که ناگهان همه یه تغییر اساسی رو متوجه نشن و بعد یه مدت تازه بفهمن من لهجه ندارم .


مرتبط:

چقدر از سرمایه هاتون رو خرج حرف مردم می کنید؟

دارم از دست بعضی از مردم دچار جنون میشم

اگه قضاوت کردن های مردم وجود نداشت ...

از بی فرهنگی بعضی از مردم خسته شدم

نیاز به تایید شدن توسط دیگران

اصولا حرف مردم برام مهم نیست

به حرف مردم خیلی حساسم


پیشنهاد:

تیکه و کنایه از هر فردی شنیدم همون فرد ازم زده جلو

چطور نسبت به رفتار بد دیگران بی خیال باشم؟

بلد نیستم جواب کسانی رو که تیکه میندازن بدم

چطوری جواب متلک های خاله ام رو بدم که بی احترامی نشه؟

با افرادی که بی دلیل از ما بدشون میاد چه برخوردی بکنیم ؟

برای حاضر جواب شدن چیکار میشه کرد؟

بهترین عکس العمل در موقعی که کسی جلو چند نفر خیطت میکنه چیه ؟

مشکلم اینه که در لحظه، واکنش مناسب رو پیدا نمی کنم

از هر چی حسادت و فضولیه حالم به هم می خوره

با حسادت ها و توهین های فامیل چه کنیم ؟

جواب آدم های پر روی فامیل رو چه جوری بدیم ؟

وقتی کسی مسخره مون می کنه باید چکار کنیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)