سلام خدمت خانواده برتری های گل 

من راستش این چند روز اخیر که داستان زندگی عموم رو فهمیدم یه تلنگری خوردم که فهمیدم در ازدواج مهمترین چیز ازدواج با آدم نجیبه و هدفم از نوشتن این مطلب اینه که شما رو دعوت کنم که پاکدامنی و نجابت رو اصلی ترین ملاک خودتون در انتخاب همسر قرار بدین هم دختران هم پسران.

عموی من در جوانی با خانمی که خودش انتخاب کرده بوده ازدواج می کنه و شب عروسی متوجه می شه که اون خانم دوشیزه نیست اما به دلیل اینکه در دوران نامزدی و عقد عاشق اون خانم شده بود با دوشیزه نبودن ایشون کنار میاد و تمام این سال‌ها این راز رو مخفی می کنه و حقیقتاً عموی من مرد ساده و خوبی بوده و اون خانم وانمود می کنه عاشق عمومه وانمود می کنه دختر نجیبیه که فریب خورده وگرنه اهل رابطه نامشروع نیست و این صحبت‌ها عموی صاف و ساده ما هم چون دلش پاک بوده و تجربه رابطه با جنس مخالف نداشته باور می کنه که اون دختر نجیبه و مردونگی می کنه و اون دختر و می بخشه و باهاش زندگی می کنه.

تمام این سال‌ها عمو سعی می کنه زندگی عالی برای اون زن فراهم کنه تو دوره‌ای که زن و شوهرهای جوون خونه شخصی نداشتن عموی ما برای اون زن خونه بزرگ میخره و خلاصه بهترین رفاه رو براش فراهم می کنه از نظر محبت و عاطفه هم که واقعاً عموی من جزء بهترین مردان بود یعنی من کمتر مردی رو دیدم این قدر به زن و بچه محبت کنه و قربون صدقه بره و فدات شم و عزیزم و این صحبت‌ها عموی من الان ۶۰ سالشه تو نسل اون ها مردان این قدر محبت کلامی نداشتن الانش هم ندارن.

دیگه شما حساب کنید عموی من چقدر تلاش می کنه برای حفظ زن و بچش بهترین مسافرت ها و بهترین امکانات رو براشون فراهم می‌کرد اما همه اینها باعث نشد اون خانم به ذات ناپاک خودش برنگرده. 

ما دیدیم یهو عمو خوته و زندگی رو فروخت مهاجرت کرد به تهران به بهونه اینکه بچه هاش اون جا بهتر میتونن پیشرفت کنن.

الان می‌فهمم می خواسته زنش رو از برخی افراد دور کنه، اما خوب اشتباه می کرده چون تو همه شهرا مرد وجود داره. 

بعداً که کمی بزرگ‌تر شدم و برای مسافرت خونه عموم می‌رفتم کاملاً متوجه رفتارهای عجیب زن عموم که شیاهتی به یه زن متاهل نداشت می‌شدم با هم که بیرون می‌رفتیم عشوه می اومد واسه مردان و چشمش به پسرهای جوون بود خیلی با مردان بگو بخند می‌کرد. 

من همه ش تعحب می‌کردم که زنی مثل اون که شوهری به خوش تیپی و باحالی عموم داره که این قدر هواش رو داره چطور می تونه به مرد دیگه ای فکر کنه، واقعاً تو زندگی خون به دل عموم می‌کرد.

الان فهمیدم هر بار که عموم می خواسته طلاقش بده یه سناریویی رو اجرا می کرده که عمو رو نگهداره چون بهش نیاز داشت بچه هاش هنوز بزرگ نشده بودن. 

مثلاً الان فهمیدم یه سری به خاطر اینکه عموم منصرف بشه از طلاق برادرای اون زن گفته بودن بچه‌ها رو به عموم نمیدن و گرفته بودن عمو رو با پنجه بکس زده بودن که نتوته بچه‌ها رو ببره بعدم خودشون رفته بودن از عمو شکایت کرده بودن و با پارتی بازی وانمود کردن عمو بوده که اون ها کتک زده و به جرم ضرب و جرح عمو رو یه مدت انداختن زندان تو اون مدتی هم که عمو زندان بوده زنه با سیاست دوباره کاری کرده که عمو از طلاق منصرف بشه که آره من قول میدم تغییر کنم و به نفع آینده بچه هاست که ما با هم بمونیم و اینها.

خلاصه اون زندگی ادامه پیدا می کنه تا زمانی که پسران بزرگ میشن و گیر میدن به عمو که خونه رو بفروش بده به ما، مادر به همراه پسراش متحد میشن که عمو رو وادار کنن خونه شو بفروشه عمو هم می گفته من الان سنم بالا رفته تنها داراییم همین خونه ست الان تو این سن دیگه نمی تونم برم مستاجری و خلاصه راضی نمی شه. 

اون ها هم وقتی می‌بینند اینجوریه عمو رو کتک می زنن دست و سرش رو میشکونن و زنه هم تقاضای طلاق میده، این رو هم بگم که عموی من از بس آدم حلال خوریه مهریه زنش رو تو دوران زندگی خورد خورد به زنش داده بود.  

بعد از اینکه پسرانش این‌جوری در حقش بی رحمی کردن و دستش رو شکوندن و افتاد بیمارستان، ولی عموم از بس آدم رئوف و خوش قلبیه بعد از اینکه حالش بهتر شد خودش دوباره رفت سراغ بچه هاش و دلداری شون داد که من پدر شمام و شما پاره تن من هستید و...

براشون پول برده بود و هدیه خریده بود ولی پسر کوچیکه از خونه انداختش بیرون، بزرگه هم فقط تماشا کرد، الان چند سال گذشته و اون خانم بعد از طلاق ازدواج موقت انجام میدن. 

عموی من ته دلش هنوز عاشق بچه هاشه و شدیداً شکسته شده از اینکه بچه هاش رو نمی بینه، می خوام بگم یه نانجیب همیشه نانجیب باقی می مونه. 

خوش خیالیه اگه فکر کنی پسر دختران ناپاک بعد ازدواج درست میشن، شاید موقتاً به خاطر نیازشون به تشکیل خانواده یه سری کارهاشون کم رنگ بشه ولی آخرش پشت پا می زنن بهت. 

اگه قراره ثمره یه ازدواجی بچه باشه، باید دقت کنید بچه تون از چه کسی زاده می شه، چون یه سری چیزها ژنتیکی هست، هر چقدر هم تلاش کنی بچه هات خوب تربیت بشن آخرش نمی تونی به ژن بد غالب بشی. 

پسرعموهای من تبدیل شدن به لات‌هایی مثل دایی هاشون با تمام امکاناتی که پدرشون در زندگی براشون فراهم کرد حتی دیپلم هم نگرفتن، از همون دوران ابتدایی بارها پیش می اومد کتک بزنن بچه‌های مردم رو، تو سن هفده هجده سالگی چاقو و قمه داشتن و بارها به جرم مزاحمت بازداشت شدن. 

و جالبه عموی ما همیشه جوری از بچه هاش تعریف می‌کرد که انگار خیلی عالی و با استعداد هستن در حالی که افتضاح ترین بچه‌های فامیل بودن، بی عاطفه و نمک نشناس و ناپاک عین مادرشون. 

در ضمن باید بگم نجابت و پاکی ربطی به لباس نداره این خانمی که داستانش رو براتون گفتم چادری بودن و معلم، با احترام به همه معلم ها و چادری ها می خوام بگم شغل و پوشش هیچ ارتباطی به باطن و ذات آدم‌ها نداره. 

دست کم تو کشورهای مسلمون که اینجوریه هر چادری و محجبه ای لزوماً پاکدامن نیست، و هر بد حجابی هم لزوماً بی حیا و نانجیب نیست. 

چون امروزه افکار مردم تحت تاثیر مد و رسانه هست، خیلی از خانم ها هستن که می خوان مطابق مد بپوشن و شیک و زیبا به نظر برسن اما اصلاً نانحیب نیستن و وقتی شوهر می کنن واقعاً پایبندن به شوهرشون. 

من عمیقاً باور دارم آدم‌های نانجیب چه مرد چه زن انواع صفات اخلاقی زشت رو دارن مثل دروغگویی و حسادت و بی معرفتی و نمک نشناسی و حروم خوری و...

و عمیقاً باور دارم که آدم های پاک دامن و چشم پاک در زمینه های دیگه اخلاقی هم برترن، مرد و زن چشم پاک و نجیب کمتر اهل حروم خوری و دروغگویی و حسادت و پست فطرتی و... هستن 

واسه همین به نظرم مهمترین معیار در انتخاب همسر نجابت و پاک دامنی هست، البته اگه شما خودتون نجیب و پاکدامن هستید باید به این مسئله خیلی بها بدید، اگر نجیب نیستید مهم نیست با یکی عین خودتون ازدواج کنید. 

همه ما آدم‌ها ته دل مون خبر داریم که نجیب هستیم یا نیستیم زیر اون نقابی که برای بقیه می زنیم و بلبل زبونی هامون گوش فلک رو کر کرده خوب بلدیم تظاهر به چشم پاکی کنیم اما ته دل مون خبر داریم از ناپاکی ذات خودمون


مرتبط با معیارهای ازدواج:

چه ویژگی های پسندیده ای رو برای همسرتون مد نظر دارید؟!

ویژگی های همسرخوب از زبان متاهلین

از کجا بفهمم خواستگارم ویژگی های مردانه داره یا نه؟

پسر یا دختر چه ویژگی باید داشته باشه تا بهش بگن پخته شده؟

مهم ترین ویژگی هایی یک خانم برای زندگی مشترک

مهمترین ویژگی پسر برای ازدواج از نظر دختر خانم ها

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

جمع بندی معیار های ازدواج

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)