سلام

اول از همه حلول ماه مبارک رمضان رو خدمت تمام برادران و خواهران ایمانی تبریک عرض می کنم.امیدوارم حال دل هاتون هم بهاری باشه وهم رمضانی.

سؤالی که دوست داشتم در موردش بحث کنیم یک نظریه روانشناسی هست که میگه ما عاشق کسانی میشیم که خصوصیات والد جنس مخالف خودمون رو دارن.

یعنی دخترها جذب مردی میشن که ویژگی های پدرشون رو براشون تداعی می کنه و پسرها هم جذب دختری که ویژگی های مادرشون رو.

البته این اتفاق به صورت ناخود آگاه و در لایه های عمیق ضمیر شخصیتی فرد رخ میده و خود آدم آگاهانه این مقایسه رو انجام نمی ده که بشینه و فکر کنه که این آدم شبیه پدر یا مادر من هست یا نه؟

به نظرتون چقدر این نظریه درسته؟

خودم فعلا نه این نظریه روتایید می کنم و نه تکذیب.

واضحه که هر دختری می دونه اولین ،بزرگترین و تنها مردی که واقعاً دوستش داره ،ازش حمایت می کنه و پیشش احساس امنیت و آرامش داره پدرشه،و هر پسری هم می دونه هیچ زنی مثل مادرش عاشقانه دوستش نداره و براش دلسوزی و فداکاری نمی کنه. آیا این توی انتخاب شریک زندگی آینده تاثیر نداره؟

شمایی که این متن رو می خونید به احتمال زیاد شخص خاصی رو مد نظر دارید که دوستش داشته باشید و احساس کنید اگر شریک زندگی تون باشه کنارش احساس آرامش و خوشبختی دارید (کاری به این ندارم که بهش رسیدید یا نه؟) .

خواهشی که از شما دارم اینه که یه مقایسه بین این شخص و والدین خودتون انجام بدید وببینید چقدر این نظریه صدق می کنه؟

فقط نکته مهم این که هم خصوصیات ظاهری و هم خصوصیات اخلاقی رو مد نظر داشته باشید. و در آخر نتیجه ،نظرتون و هر موافقت یا مخالفتی که با این نظریه دارید بیان کنید .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)