سلام

من یه دخترم و دانشجو دکتری حرفه ای. با وجود اینکه دوران مدرسه همیشه زرنگ و رتبه اول بودم اما اصلا تک بعدی نبودم و در کنار درس به مسائل متفرقه هم پرداختم ( و میپردازم) . مثل خیاطی، آرایشگری، آشپزی و ... که حتی گاهی وقتا باعث تعجب بقیه میشه که همچین کارهایی رو بلدم.

الآن تو این سن اکثر شرایط ازدواج رو دارم. اما بیشتر (حدود 75 %) بخاطر درس خوندن خواستگارام رو ندیده و نشناخته رد میکنم. چون میشه گفت اکثر زمان آزاد من صرف درس خوندن میشه.

البته سنم برای ازدواج نگران کننده نیست اما میخواستم که درس رو سدی در برابر ازدواج نکنم.

حالا این سوال رو دارم که آیا با وجود همسر و زندگی متاهلی میتونم درس بخونم؟ کسی هست که در طول دوره دانشگاه ازدواج کرده باشه و درسش هم راحت ادامه داده باشه؟-

البته منظورم خوندن در حد پاس شدن نیست. پاس کردن با نمرات بالای 17 مثلا - یا مردی بوده که همسرش دانشجو بوده و در عین حال تونسته همسر داری رو به نحو احسن انجام بده؟

چون من فکر میکنم ازدواج مسئولیت سنگینی هست و وقتی قبول کردم که همسر مردی یا مادر بچه ای بشم باید وقت و انرژی کافی واسش بذارم.

یا اینکه بذارم چن سال دیگه که درسم تموم شد با فراغت از درس و ... ازدواج کنم؟!
ممنون میشم باهام همفکری کنید پیشنهادی اگه دارین بگین و یا نسبت به حرفام انتقاد کنید.


مرتبط:

از دانشگاه خسته شدم، می خوام ترک تحصیل کنم

شما نظرتون راجع به دختر دیپلمه چیه؟

دخترم، دو دلم که ادامه تحصیل بدم یا ترک تحصیل کنم؟

از وقتی ترک تحصیل کردم زندگیم به پوچی میگذره

بعد از چند سال ترک تحصیل ، الان دوباره میخوام ادامه تحصیل بدم

می خوام ترک تحصیل بکنم

ادامه تحصیل شانس ازدواج یک دختر رو کم می کنه یا زیاد ؟

تحصیلات بالای دخترها یه مانع برای ازدواجشون حساب میشه ؟

انگیزه ی دخترانی که ادامه تحصیل رو به ازدواج ترجیح میدن چیه ؟

دختر تحصیل کرده ای هست که خونه داری رو ترجیح بده ؟

بحث در مورد تحصیلات خانم ها و آثار آن در جامعه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)