الان مشاورین ازدواج میگن پدر و مادر پسر تو انتخاب همسر نباید خیلی دخالت کنند، اما مثلاً پسر یک دختر را می پسنده اما خود پسر یک کار با حقوق سه میلیونی داره و یک ماشین طبق جیب خودش نمیتونه مهریه بیشتر از ۱۰ سکه قبول کنه و بخواد مهریه ۱۱۰ سکه ای بده، باید پدر و مادرش بنویسند که اگه اون ها با ازدواج موافق نباشند، دیگه پسر نمیتونه با اون دختر ازدواج کنه چون خانواده دختر و کلا اکثر خانواره ها مهریه ۱۰ سکه ای قبول نمی‌کنند. تا حالا این مشکل برای نزدیکان شما ایجاد شده؟، راه حل شما برای این نوع مشکلات چیه که چون خود پسر نمی‌تونه مهریه بالا بنویسه پدر و مادرش می‌تونند مانع ازدواجش بشن؟ 

توضیح تکمیلی من الآن در این شرایط نیستم و سوال فرضی هست. ولی بین فامیل من وقتی ازدواج میکنند پدر و مادر داماد را با توافق با خانواده دختر مینویسند، البته این کار فرصت اعمال نفوذ و تعیین تکلیف برای پسرشان را هم میده، چون خود پسر که چیز زیادی از خودش نداره و عملا نمیتونه مهریه بیشتر از ۱۰ سکه بده و پدر و مادر پسر میشن تعیین کننده نهایی.

عدم قبول مهریه بالا از جانب پسران:

پسری که ادعا میکرد دوستم داره بخاطر تعداد سکه رفت!

 

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)