سلام به همه اعضای محترم سایت

خواهش میکنم به صحبت هام خیلی خوب فکر کنید و در صورت تاییدش اول تو زندگی خودتون بعد اطرافیانتون پیادش کنین.

از ذکر جنسیتم به دلیل اینکه به طرفداری متهم نشم و بحث به حاشیه نره معذورم. من مطمئنم که دخترها و پسرای این سایت واقعا به زندگی زناشویی شون اهمیت میدن که میان به این سایت و تو نظرات شرکت میکنن و مشکلشونو مطرح میکنن تا به یک نتیجه خوب برسن.

پس نتیجه این شد که همه واسه ایجاد یه زندگی گرم داریم تلاش میکنیم. بخدا هیچی تو این دنیا به شیرینی آسون گرفتن ازدواج نیست. تمامی صحبت های زیر درباره دختر پسرهایی است که سرشون به تنشون بیارزه مثل کاری بودن پسر یا عفیف بودن دختر.

اول به دخترهای عزیز میگم:

چه اشکالی داره که اگه یه پسری بیاد خواستگاریتون که اهل کار کردن باشه، اهل نون حلال باشه، اهل خدا و پیغمبر باشه ، اخلاقش رفتارش گفتارش با شما همخونی داشته باشه ، ولی سرمایه دار نباشه ، پولدار نباشه ، بالا شهری نباشه و شما قبول کنید ؟

بخدا اگه من جای شما بودم که یه همچین موردی داشتم قبول میکردم که حتی خونه مادر شوهرم زندگی کنم. همه چی پول و ماشین و خونه نیست کم نیستن خانومای متاهل که حاضرن شوهرشون بجای حقوق 5 میلیونی حقوق 1 میلیونی بگیره ولی اخلاق و رفتار و گفتارش ممتاز باشه.

تو خرید های عقد و عروسی تخفیف بدین مثلا به جا یه سرویس طلا 7 میلیونی به یه 4 میلیونی قانع باشین .

اینجوری به مردتون پیغام میدین که واسه یک زندگی عاشقانه آماده آماده هستم ( البته اینایی که گفتم مربوط به موردی هستش که شخص قابل احترام و با ارزشی باشه نه یه سری از پسرای امروزی که تو فکر هیشکی حتی خودشونم نیستن )  .

به نظرتون کدوم زندگی لذت بخش تره؟ انتخاب با خودتونه....

حالا به پسرای عزیز میگم:

دنبال همسری برید که اخلاق رفتار گفتار و عقایدش با شما همخونی کامل داشته باشه. نه اینکه برید سراغ کسی که دارای کار آنچنانی ، جهیزیه آنچنانی و ثروت آنچنانی باشه.

من اگه جای شما بودم و یه مورد با خصوصیات اخلاقی رفتاری و گفتاری خوب پیدا کنم اگه وضع مالیش طوری باشه که حتی نتونه نصف وسایل جهازشو بخره میگیرمش .

چون میدونم که با تلاش دوتاییمون بعدا اون وسایل رو جور میکنیم. اگه هم وضع مالی ات خوبه ،خوب تامینش کن ( حتی قسمتی از وسایل جهازشو که توانیی مالیشو نداره براش بگیر بدون اینکه کسی بفهمه حتی خونوادت ) ولی زیاده روی تو همه زمینه ممنوع.
دولت با این وام ازداوجش ،که خیلی کمه، عملا کمکی به ما جوونا نمیکنه پس بیاییم خودمون به خودمون کمک کنیم با آسون کردن شرایط ازدواج.


مرتبط :

به نصیحت های والدین، جامعه و دوستان گوش نکنید، هر چه زودتر ازدواج کنید!

از بی همسری خسته شدم

سوال از دهه شصتی هایی که چشم انداز روشنی ندارند

ازدواج حلقه گمشده بعضی ها

پدر دختر مورد علاقم اعتقاد داره نمی تونم خرج یه زندگی رو بدم

نمیتونم که تا 60 سالگی عفت پیشه کنم

خواستگار 38 ساله م به زور اطرافیان اومده جلو

کی قراره به یه زندگی خوب برسم ؟

خسته شدم، هر جا میرم همه میگن چرا زن نمیگیری ؟

بخدا منم دوست داشتم ازدواج کنم

سن ازدواج هر چی میره بالاتر انسان سختگیر و ریزبین میشه؟

پسر 32 ساله ی صفر کیلومتر بی عرضه است ؟

رسومات دردسرساز و بی فایده ازدواج رو بشکنیم

چرا بعضی ها ازدواج رو یه غول وحشتناک می بینن ؟

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

ائمه تاکید کردن به ازدواج آسان اما انگار گوش ما بدهکار نیست!

اگه دختران و پسران در سنین پایین عقد کنن چه مشکلاتی داره ؟

کاش عقاید مردم جامعه طوری بود که بچه هاشون زود ازدواج کنن

ترس از ازدواج ، یکی از مشکلات ازدواج آسان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه)