سلام دوستان گلم

بنده عضوی از یک گروه جهادی می باشم که بصورت داوطلبانه و رایگان در مناطق محروم ( الخصوص روستاهای مرزی ) فعالیت می کنیم، کار تخصصی ما آبرسانی می باشد یعنی حفر و احداث چاه های عمیق آب ، احداث و ساخت مخازن و اتاقک آن و چندین کیلومتر لوله کشی و نهایتا انشعاب آب تا درب منازل روستایی می باشد. تاکنون با یاری خداوند موفق شدیم 5 روستای مرزی را آبرسانی کنیم و مشکلات آبی آن منطقه که بدلیل خشکسالی بود را برطرف کنیم که البته 17 روستای دیگر نیز به ما واگذار شدند که انشاء الله انجام وظیفه خواهد شد.

امسال طی جلسه ای که با اعضای گروه داشتیم تصمیم گرفتیم که بخش درمان گروه را نیز راه اندازی کنیم که افراد بیمار روستایی را که بسیار مستضعف و بی بضاعت هستند ( به معنای واقعی محرومیت دارند ) را برای معالجه و درمان به تهران اعزام کنیم و کلیه کارها از جمله تهیه بلیط و مخارج سفر ، هزینه اسکان ، هزینه بیمارستان و غیره ... را تقبل کنیم .

به لطف خدا تا امروز توانستیم 12 نفر را معالجه و درمان کنیم که 10 نفر از آنها نیاز به جراحی داشتند البته ناگفته نماند که در حال حاضر بصورت تخصصی روی مشکلات چشمی کار می کنیم یعنی اولویت با بیماران چشم می باشد حالا در طی فرآیند درمان با توجه به آزمایشاتی که انجام می دهند اگر بیماری دیگه ای هم تشخیص داده شود برای معالجه آن نیز اقدام می کنیم.

در کل بزرگترین مشکل ما بحث مالی هست که تا الان تمامی هزینه های درمان از طریق دوستان و آشنایان و کمی هم کمک های مردمی جمع شده، از این رو تصمیم گرفتیم جهت جمع آوری کمک های بیشتر سایت و اپلیکیشن خیریه ای طراحی و راه اندازی نمائیم و امیدواریم که مردم مشارکت کنند.

غرض از ایجاد این تاپیک در وهله ی اول مشورت جهت نام اپلیکیشن و سایت می باشد که هم قشر مذهبی و هم غیر مذهبی را جذب نماید .  

در وهله ی دوم ایده و پیشنهاد جهت بهتر برگذار شدن این طرح می باشد ( یعنی چه چیزی باعث می شود که شما بعنوان یک خیر راغب بشید به خیریه ما کمک کنید یا اعتمادتون بیشتر جلب بشه)

ساختاری که برای اپلیکیشن و سایت در نظر گرفتیم به این صورت می باشد 

که مثلا کیس بیمار بطور کامل معرفی می شود ، مثلا خانوم 30 سال بی سرپرست از روستای فلان... نیاز به عمل چشم دارد هزینه پیش بینی شده مثلا 3 میلیون تومان می باشد . 

بعد مدارک درمان و کلیه قبوض و خرج هایی که انجام شده هم آپلود می شود ، در صورتی که خود بیمار راغب باشه یک مصاحبه قبل و بعد از درمان ازشون می شود که تشکری چیزی از خیرین داشته باشند...

چون هزینه بیمارستان و خرج های جاری تا لحظه ای که بیمار ترخیص نشده و به روستایشان برنگشته متغیر هست همه چیز بصورت علی الحساب است ،یعنی اگر مبلغی هم اضافه بیاید اعلام می کنیم که واسه بیمار بعدی استفاده بشه....(مثلا ما واسه عمل قرنیه بیماری پول جمع کردیم تقریبا 4 میلیون بعد بدلیل بیماری خاصی که اون بنده خدا داشت دکتر لحظه آخر منصرف شد از عملش واسش آزمایش جدید نوشت بعد معلوم شد اگر عمل می کرد احتمال مردن طرف بود خلاصه دکتر گفت اول بیماری که داره رو برطرف کنید بعد بیاید واسه پیوند قرنیه ...خلاصه با پولی که واسه اون جمع شد تونستیم تا الان 2 تا بیمار دیگه هم بیاریم ، میخوام بگم پول که اضاف بیاد مشکلی نداره واسه بیمار بعدی خرج میشه)

اگر انشاءالله اوضاع مالی خوب شد سایر بیماری و جراحی ها هم اضافه می کنیم مثل کلیه و قلب و......اینجور چیزا...

در کل امیدواریم که همگی کمک کنند من خودم از نزدیک شرایط زندگی این بندگان خدا رو دیدم خیلی اوضاع بدی دارند

مثلا یک روستا رفتیم از سال 85 تا الان چاه هاشون خشک شده بود آب نداشتند ، جهت مصرف آب آشامیدنی بصورت هفتگی مجبور بودند آب رو با تانکر بخرند تو کل روستا تقسیم کنند ، واسه شست و شوی لباس و ظرف و استحمام و اینجور چیزا مجبور بودند 3 کیلومتر برند تا به یه رودخونه کثیف و غیر بهداشتی برسند که عمق آبش تا مچ پا بیشتر نبود...

خدا رو شکر چند ماه پیش مشکل آب اونجا رو حل کردیم ...در کل منظورم این که چون آبی ندارند نه اقتصادی دارند نه پولی دارند نه کاری دارند چون همه شون کارشون کشاورزیه، آب هم که نباشه دیگه هیچ درآمدی ندارند، بعد وقتی بیمار می شن پی دوا و درمان رو نمی گیرند...

مثلا ما مورد داشتیم یه خانوم جوون بود یک چشمش رو از دست داده بود پول نداشت درمان کنه چشم دومش هم 70% بینایش رو از دست داده بود ما شناسایش کردیم آوردیم درمانش کردیم...

الان یه روستا شناسایی کردیم کل روستا یک چشمشون بیشتر نمی بینه حالا می خوایم یک نفر بعنوان نمونه بیاریم ببینیم مشکلشون چیه ... همه ی این کارها هم نیاز به پول داره... البته از لحاظ نیروی انسانی هم خیلی تو مضیقه ایم چون همه درگیر خونه و زندگی خودشون هستند فرصت ندارند بیمار بیارند و ببرند ... حالا انشاءالله اگر پول جور شد تصمیم داریم مددکار استخدام کنیم ....

خلاصه رفقا دعا کنید بتونیم یه کمکی به این بندگان خدا بکنیم یکم شرایط زندگیشون بهتر بشه.... 

انشاء الله وقتی اپلیکیشن آماده شد همین جا اطلاع رسانی کامل می کنم با مشخصات گروه و تمامی مجوزاتی که داریم ( البته الان هم کلیه مجوزات قانونی رو داریم ) که همگی بیاید عضو بشید بهمون کمک کنید .

انشاء الله خداوند به همه ی شما سلامتی و خیر و برکت بده



اسی


بعضی از مطالب نویسنده:

کمک مالی برای درمان بیماران مناطق محروم روستایی

همه چیز در مورد گروه های جهادی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)