سلام

پسری 27 ساله هستم . دانشجوی ارشد .خدمتم تموم شده و یه کار با درآمد پایین دارم . میخوام ازدواج کنم اما متاسفانه درآمدم کمه و کفاف یه زندگی مشترک رو نمیده . پدرم توانایی کمک به بنده رو داره اما حدود دو ساله داره پس انداز میکنه که بره مکه . و هر وقت ازش کمک مالی میخوام هزینه مکه رفتنش رو بهانه میکنه . البته مکه رفتن واجبه اما آیا از ازدواج من واجبتره ؟

من تمام سعیم رو میکنم تا شغل بهتر و درآمد بهتری داشته باشم اما تو این وضعیت مملکت باید برای داشتن همین شغل سخت و کم درآمد که به رشته تحصیلیم هم ربطی نداره حتی خوشحال باشم خیلیا همینم ندارن . من الان تو سن ازدواجم و سال ها خودمو از روابط غیر شرعی با جنس مخالف حفظ کردم تا نهایتا یه با ازدواج به نیازهام پاسخ بدم . اما الان وضع اینه ، نه کار مناسب،  نه امید به آینده ، نه شوق به درس خوندن و نه ... .

این وسط پدر و مادرم هم عین خیالشون نیست . انگار اصلا من وجود ندارم . هر وقت مادر بزرگم بحث ازدواج من رو وسط میکشه انگار به پدر و مادرم فحش دادن و فورا با عصبانیت گارد میگیرن . پدرم سال آینده متاسفانه یا خوشبختانه عازم مکه هستن و به قول خودش میخواد یه حج آبرومندانه بره و حدود دو ساله داره پول پس انداز میکنه .

سوال من اینه ؛

ازدواج من مهمتره برای خدا یا حج پدرم ؟ البته تحقیر و توهین خطر جانی ناشی از این سفر رو هم نباید فراموش کرد ،‌آیا اصلا چنین حجی قبوله . مگه تو کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب یکی از گناهان کبیره این نیست که قصد رفتن به جایی کنیم که از قبل میدونستیم اگه بریم اونجا تحقیر میشیم . پس چرا انقدر ملت اصرار دارن برن مکه ؟

به نظرم خیلی حوزه های واجب تر هست که باید رسیدگی بشه . کار و ازدواج رو هواست .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)