سلام دوستان خوب من

چندین ماه است که با این وبلاگ آشنا شدم و بیشتر خواننده نظر دوستان بودم . امیدوارم مرا یاری فرمایید.

دوستان دختری 27 ساله هستم که در حال امادگی برای مقاطع بالاتر تحصیلی هستم و در حال حاضر مدرک کارشناسی دارم . در خانواده ای نسبتا مذهبی و تحصیلکرده ای زندگی میکنم .

از لحاظ ظاهر معمولی به بالا هستم و در نظر خانواده و دوستان و البته خود حقیر ،دختری ارام متبسم و اجتماعی  و اهل مطالعه هستم و دارای اعتقادات مذهبی ، منتهی به شکل متوسط هستم .

اهل نماز و روزه و عاشق اهل بیت ، از لحاظ حجاب هم به محرم و نامحرم معتقد هستم منتهی مانتویی هستم اهل ارایش هستم  اما کم و موهایم کاملا پوشیده نیست اما خیلی هم حجابم شل نیست و  مانتویی به اصطلاح فشن نیستم و در کل هم حجابم را دارم و هم شیک پوش هستم و به شدت به حجاب رفتاری معتقدم و صمیمیت و راحتی با اقایون را نمی پسندم .

تا بحال با وجود پیشنهاد های دوستی هیچگاه اهل دوستی با پسر نبودم چرا که با چهارچوب فکریم مغایرت داشته و خواستگارانم  چه انانی که سنتی بوده و چه انانی که که با علاقه مطرح شده متاسفانه از لحاظ اعتقادی و یا فکری و فرهنگی  با خودم و خانواده تفاوت بسیار داشتند رو رد کردم .

تمامی این عرایض مقدمه ای بود تا عرض کنم من به هیچ عنوان دختر ایده آل گرایی نبودم "چرا که  من هم قطعا ایده ال نیستم و کم و کاستی دارم" و یا به دنبال صرف چهره و پول نبودم و اندازه میانگین برایم مدنظر بوده چرا که با روانشناسی در این زمینه صحبت کردم و ایشون فرمودن حداقل از ده نمره باید 5 را به خواستگارت بدهی تا بتوانی وارد مراحل بعدی اشنایی شوی .

برایم مناسبات مذهبی همسرم مهم است چرا که از لحاظ مذهبی در کف و حداقل قرار دارم و اگر قرار باشد همسرم همین حداقل های مذهبی را نداشته باشد دیگر از چهارچوب مذهبی تعریف شده  ، خارج شده و یا اینکه از لحاظ فرهنگی با من و خانوادم به جهت اینکه خانواده تحصیلکرده و فرهنگی دارم اگر در یک سطح نیستیم حداقل نزدیک باشد اما تا بحال این امر محقق نشده .

سوال من این است ایا در حال حاضر پسری وجود دارد که این حداقل ها را دارا باشد ؟ چرا که متاسفانه تابحال در نقطه ی صفر و صد  بوده اند یا خیلی مذهبی بودند  و یا حتی بدیهی ترین و حداقل دینشان ،نماز خواندن را نداشتن!  و یا از لحاظ  سطح اجتماعی و یا فرهنگی حتی نزدیک به هم ، هم نبودیم!! واقعا مستاصل شدم و گاهی به این موضوع فکر میکنم که شاید ازدواج در تقدیر من نیست....


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)