خداوند قدرت زیادی به مردها داده اما کلید این قدرت دست زن هاست.

احترام، محبت و حفظ اقتدار مرد سه تا شاه کلید مهم هستن.  پیش شرط حرف هایی که در ادامه میزنم اینه که ازدواج با رعایت اصل کفویت باشه وگرنه اختلافات به راحتی قابل حل نیست.

در مورد رفتارهای خودم:

در اختلافات معمولی سعی می کنم با دلیل و البته محترمانه همسرم را اقناع کنم.

مثلا اختلاف نظر در مورد خرید یک دست مبلمان:

بهش میگم «همسرجان این مدل مبل فکر نمی کنی خیلی جا بگیره؟ مورد دیگه ای مد نظرت نیست؟ »اگه به جاش بگم« تو اصلا می دونی اندازه پذیرایی چقدره که دست گذاشتی روی این نوع مبل، خودم تنها میومدم مفید تر بود» تقربیا یک معنا داره اما تاثیرشان از زمین تا آسمان...

در برخی اختلافات به تناسب موقعیت از ابزارهای زنانه  هم استفاده  می کنم  مثلا بغض کردن، گریه کردن، لوس کردن، شوخی به جا، بوسیدن، و ...  این حرف به معنای سوء استفاده کردن و خدای نکرده فریب دادن نیست. موقعیت شناسی اش مهمه.

گاهی در اختلاف نظرها به نفع همسرم گذشت کردم و تسلیم شدم. تاثیراتش در آینده نزدیک خودش را نشون میده.

گاهی در مورد مسایل جزئی پیش اومده با اینکه میدونستم کارش درست نیست اما حرفی نزدم. جوری نشون دادم یعنی منم نمی دونستم. بالاخره مرد بودن هم یک مهارت هست. خودش کم کم یاد می گیره.

و ده ها کار دیگه

یک نکته خیلی مهمه... همیشه باید احساس کنه شما بهش تکیه کردید. تاکید می کنم همیشه... در واقع وقتی زن در موضع ضعف قرار می گیره مرد تمام تلاشش را می کنه که حمایتش کنه  حتی خودش را اصلاح می کنه اما وقتی شما قدرت بازی دربیارید اون عملا بی فایده میشه و خشم و عصبانیت به دنبالش میاد.

همه این کارها را نه به خاطر اجبار بلکه با عشق انجام بدید.

در مورد نحوه حرف زدن، به نظرم همسر تنها کسی هست که همیشه باید دقت کنی چی داری بهش میگی. حتی از رئیس تون هم بیشتر... این یک مهارت هست

 همین که این سوال را اینجا مطرح کردین و دنبال تغییر هستین خودش یک نشانه مثبته. اخلاقی که از مادرتون یاد گرفتین حالت اکتسابی داره و جزو ذات شما نیست. قدم به قدم  تلاش کنین تغییرش بدین.

"خانم دکتر پرنیان 01 "

---------------------

سلام

ان شاء الله خدا وقت بیشتری به شما بده تا بازم شاهد رو شدن شگردهای شوهرداری شما باشیم !

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)