سلام

کوروش هستم.  من میخواستم در مورد خواستگاری اطلاعاتی از دوستان بگیرم.  اینو بگم که من اصلا تجربشو ندارم و حتی به عنوان شخص ثالث هم تجربه ای ندارم. اینم بگم که خواستگاری کاملا سنتی هست و هیچ صحبتی بین من و دختر انجام نشده  .

1- توی جلسه اول اگه پسر خونه ی دختر نره،  خانواده دختر ناراحت میشن!؟  اگه بره بهتره یا نره؟  چون اول باید ببینیم شرایط منو قبول می کنن یا نه می پرسم.

2- سوالایی که بیشتر دخترا میپرسن چیه!؟

3- من هر جور فکر می کنم تنها معیارم اینه که منو درک کنه و توی مشکلات تنهام نذاره.  چه مشکل روحی، چه مشکل خانوادگی،  چه مشکل مالی و...  من اگه وقتی به مشکلی بر بخورم و همسرم هم روی اون مشکل مانور بده دیگه داغون میشم.  اینو باید چجوری مطرح کنم یا اصلا مطرح نکنم!؟  چون تو جلسه خواستگاری بیشتر تفکر بدبینیه و ممکنه با خودش بگه که این زن نمیخواد برده میخواد!

4- چیزایی که سعی کردم پیدا کنم واسه پیدا کردن کفویت فرهنگی ایناس ولی باز هم فکر می کنم خیلی مهم نیس بعضیاش و قابل چشم پوشیه.  فقط بگین چجوری باید مطرح کنم.

آرایش غلیظ _ من اصلا تو خلوت خودمون هم اگه زیاد آرایش کنه خوشم نمیاد.  اصلا فکر این که وقتی بوسش می کنم صورتم پر بشه از پنکک و کرم پودر دشواره. در مورد حجاب هم زیاد سخت گیر نیستم و فقط شلوار زیاد تنگ نباشه و مچ پاش هم دیده نشه اصلا.  مامانم میگه اصلا اینارو نگو و بعد از ازدواج بهش میگی. اگه اینارو بگی فکر می کنه خیلی سخت گیری و فکر میکنه اینارو بگی میخوای ذهنش رو آماده کنی واسه بیشترش

گرمی یا سردی _ این شاید خیلی مهمه.  متوسط هم باشه خوبه ولی سرد نباشه.  اینو چجوری بگم که از خونه پرتم نکنن بیرون!!!  بیشتر هم به خاطر خودش میگم.  چون من لمسیم و باید هی بچسبم بهش.  اگه سرد باشه شاید خیلی سختش بشه.  اینو هم بگم که احتمالا تو شهرستان باید برم خواستگاری و اوپن مایند نیستن

یه چیزی هم که هست اینه که تو شهر ما رسمه که اگه دختر بعد ازدواج بره تهران سالی یکی دو ماه تا موقعی بچه بره مدرسه میره پیش پدر و مادرش.  من فکر نکنم اصلا بتونم تحمل کنم!  دیوونه میشم!  مامانم میگه اگه بگی دختره میترسه.  خب مامانشه باید بره ببینتش!

تجملات _ من اصلا آدم تجملاتی نیستم. از این بوفه هایی که توش کریستال میچینن به شدت بدم میاد ولی از کارهای سنتی مثل اصفهان خوشم میاد.

در مورد مسائل خونه داری و آشپزی هم چجوری باید صحبت بشه!؟  چون بعضی ها میگن که وظیفه زن کلفتی نیست و هر چقدر که دوست داشته باشه کار میکنه

دوستان هر چقدر که میتونید در مورد شیوه ی مطرح کردن این دغدغه ها کمکم کنید   . یه سری رو هم تو کامنت میگم

ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)