سلام 

دوستان یه سوال داشتم که بعضی‌ها چطور به افسردگی مقاوم هستند و تاب آوری بالایی دارن. 

من خودم از بچگی یادمه زنگ ورزش که می‌شد من اضطراب می‌گرفتم به خاطر نمی‌دونم چی بود اضطراب اجتماعی یا ... نمی تونستم جلوی دوستانم فوتبال بازی کنم از همون بچگی منو باید درمان می کردن.

الآن می‌خوام برم فوتبال یاد بگیرم که از این طریق خودم رو بالا بکشم ولی مجدداً اون اضطراب اومده یه دلهره دیگه ای هم که دارم اینه که حالا به این ترس غلبه کردم اگه یک دفعه جا زدم چی (چون من این کار رو زیاد کردم تو کنکور و سر کار رفتنم چند سالی هست که با اینکه کار خاصی نمی‌کنم ولی نمی تونم صبح ها از خواب بیدارم شم) به خودم میگم تو داری فقط زمانت رو از دست میدی.

یا توی همون سر کار هم زیاد با همکارانم ارتباط برقرار نمی‌کردم می‌ترسم الآن هم توی فوتبال هم همون‌طوری بشه، به نظرتون کسی که تا حالا فوتبال بازی نکرده می‌تونه موفق بشه؟ یا اصلاً به کل بذارم کنار.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
درمان افسردگی (۳۴ مطلب مشابه)