با سلام

 داشتم چرخی توی وبلاگ می زدم یه جا دیدم آقا پسری نوشته بودن دختره مالی نبود سطحش پایین بود ولی به خواستگاریم جواب رد داد. 

تصمیم گرفتم مطلبی رو بگم؛

می خوام بگم خواهشا وقتی از کسی جواب رد می گیرید شروع نکنید هر جا میرید پشت سرش بدگویی کنید و کوچیکش کنید. بعضی پسرها اول میرن خواستگاری یه دختری وقتی جواب رد گرفتن تازه یادشون میفته دختره همچین مالی هم نبوده خودش و خانوادش. 

آقا پسر محترم چطور الان که جواب رد گرفتی فهمیدی دختره مالی نبوده؟ پس برای چی رفتی خواستگاریش اگه مالی نبوده و سطحش پایین تر از تو بوده؟ لابد در حد و اندازه خودت دیدیش که بهش پیشنهاد ازدواج دادی، پس اگه اون مالی نبوده لابد تو هم مالی نیستی. 

نه واقعا چه معنی داره آدم بعد از رد شدن بره هر چی عیب و وصله هست بچسبونه به کسی که بهش پیشنهاد داده بوده؟ این جوری می خواید غرور تون رو احیا کنید مثلا؟ با کوبیدن کسی که ردتون کرده؟ خوب مخاطب حرف های شما اگه حتی کمی هوش و زیرکی داشته باشه میفهمه تمام این حرف ها و سمپاشی ها از روی کینه هست و به قولی گربه دستش به گوشت نرسیده حالا داره پیف پیف میکنه. 

به لحاظ اخلاقی و انسانی و منطقی قرار نیست همه از ما خوش شون بیاد قرار نیست هر کس ما رو رد میکنه فرد بدی باشه و حق انتقام گیری از کسی رو نداریم حق وصله چسبوندن و تحقیر کردن یا قضاوت خودش و خانوادش رو نداریم. 

همیشه شنیدیم دخترها ظرفیت و توانایی شنیدن جواب رد رو ندارن و خورد میشن اما در عمل دارم می بینم این بعضی پسرها هستن که ظرفیت نه شنیدن ندارن و خودشون رو خراب میکنن. از هر کی جواب رد می گیرن دوره میفتن تو دوست و فامیل و آشنا افتضاح ترین حرف ها رو پشت سر طرف میزنن. 

مورد داریم طرف به دختری که ردش کرده فاجعه ترین تهمت های اخلاقی رو زده و گفته باهام رابطه داشته و موقع رابطه چنین می کرد و چنان می کرد! 

بابا انسانیت نداری تو؟ خواهر مادر نداری خودت؟ خوشت میاد خواستگار خواهرت به خاطر جواب رد بره با آبروی خواهر خودتم همین کارو بکنه؟ مورد بوده پسره پاشده رفته خواستگاری دختر مذهبی دختره ازش پرسیده نماز می خونی روزه می گیری؟ اینم گفته نه، دختره هم جواب رد داده گفته من نماز روزه جزو اولویت هامه، پسره هر جا میشینه انواع وصله ها رو می چسبونه به دختره که چه میدونم حقه باز و ریاکار و افراطیه و دنبال ظواهر دینه و ازین حرف ها! 

آقا احترام بذار به نظر طرف نمیخوادت دیگه تو چکار داری که تکلیف تعیین می کنی ریاکار و افراطی هست یا نیست تو حتی درک احترام به عقاید دیگران رو نداری. دایی خودم هشت ماه با دختری در ارتباط بود بعدش که طرف جواب رد داد داییم می گفت زشت بود، اصلا قیافه ش قابل تحمل نبود و اون همه ادعا داشت! قیافه ش قابل تحمل نبود چرا بهش پیشنهاد ازدواج دادی، چرا هشت ماه باهاش سر کردی؟ 

عزیز من یک کلام بگو سوختم بگو زورم اومده رد شدم؟ واقعا این حرکات زشت رو انجام ندید آقایونی که جواب رد می گیرید. اونی که گفته نه دیگه پرونده ش رو ببندید با کوبیدنش خودتون رو خراب میکنید. 

من بنا به دلایلی که خودم میدونم و برای خودم محترمه به یه نفر جواب منفی دادم پیام داده و طوماری از رکیک ترین ناسزاهایی که در روی کره زمین ممکنه وجود داشته باشه رو برای من نوشته اصلا باورم نمیشه یه پسری با شغل و تحصیلات آنچنانی و اون طرز برخورد و اون رفتارهای مودبانه چطور میتونه در تلافی جواب رد یهو اینقدر بی فرهنگ و سطح پایین بشه البته معلوم شد از اولم با فرهنگ نبود و تظاهر می کرد. 

مطمئن شدم جواب منفیم درست بوده. خیال میکنن کسی حق نداره ازدواج با شخص شخیص شون رو رد کنه و اگر کرد باید لهش کنن. خواهشا اگه جزو این دسته آقایون هستید یه تجدید نظری در انسانیت و ارزش وجودی خودتون بکنید. 


مرتبط با رد کردن خواستگار:

به خاطر یه نقص در انگشتان یکی از پاهام، خواستگارانم رو رد میکنم!

وقتی خواستگار میاد، نمی تونم تصمیم بگیرم، برای همین رد میکنم

اشتباهه که به خاطر چند سانت کوتاه تر بودن خواستگار، ردش کنم ؟

خواستگارم اصلا به دلم ننشسته، ردش کنم؟

چطوری به خواستگارم بگم از ظاهرت خوشم نیومده که ناراحت نشه ؟

چرا بعد از رد کردن خواستگار پشیمون میشم ؟

به امید ازدواج با دوست پسرم خواستگارهای ایده آلم رو رد می کنم

پسر مورد علاقم رو رد کنم با وجود اینکه دوستش دارم؟

به خاطر خواست پدرم ، خواستگار دلخواهم رو رد کردم ولی ...

رک و راست بگین چرا خواستگار هاتون رو رد کردین؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه)