سلام

بعضی بحث ها هر چی راجع بهش بیشتر صحبت بشه کمه از جمله روابط عاطفی دختر و پسر. همه ی ما از آسیب هایی که تو این روابط به دخترا وارد میشه زیاد خوندیم و پسرا رو مثل گرگ و هیولا میبینیم. اما میخواستم یه جنبه ی دیگه رو از این روابط نشون بدم و بیشتر نظر همجنس های خودم یعنی آقایون رو بدونم.

وقتی یه پسر به خصوص از رشته هایی که مدتش طولانیه مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی عاشق یه دختر میشه چه اتفاقی میفته. به نظر من سه حالت داره.

1. چون شرایطش رو نداره هیچی نمیگه. دختره میره ازدواج میکنه و شکست عشقی و آسیب عاطفی پسر!

2. از طریق خونواده اقدام میکنه که بره خواستگاری. بعد خونواده ی دختر با تیپا میندازنش بیرون و میگن تو کار و درآمد داری که زن هم میخوای ؟ و باز شکست عشقی و آسیب عاطفی پسر!

( هر چند که درسای دانشگاه برای این رشته ها سنگینه ولی اگه فرض کنیم پسره کلا قید درس رو بزنه و بره کار کنه باز هم نمیتونه خرج زندگی دو نفره رو در بیاره. با کار پاره وقت هم که هیچی این رو فکر نکنم کسی شک داشته باشه بهش )

تقریبا تمام خانواده ها هم با عقد طولانی مخالفن حتی اون هایی که دخترشون سال اول پزشکیه هم توقع دارن نهایتا بعد از یکسال حتما بره خونه ی شوهر و خرجش با شوهرش باشه. دیدم که میگم!

3. قید دین و عرف جامعه رو میزنه و به دختره میره مستقیم ابراز علاقه میکنه.

اینجا دو حالت پیش میاد:

الف) یا دختره بهش میگه نه. بعدش هم برای همه دوستاش قضیه رو تعریف میکنه و آبروی پسره رو میبره. و باز شکست عشقی و آسیب عاطفی پسر!

ب) بهش میگه آره. بعدش هم دوست میشن ولی از اون جایی که باز هم پسره حالا حالا ها قرار نیست بتونه خرج زندگی رو درآره یا دختره خودش خسته میشه یا خونوادش مجبورش میکنن که زن یکی دیگه بشه. و باز هم شکست عشقی و آسیب عاطفی پسر!

ممکنه خیلی ها بگن نه اگه ما طرف رو دوست داشته باشیم 10 سال هم براش صبر می کنیم. چه قدر مطمئنید به خودتون ؟ آیا واقعا حاضرید جلوی پدرتون وایسید و یه خواستگار بهتر رو رد کنید؟

نتیجه ی این ها چی میشه؟ همین پست های فراوون این وبلاگ . وقتی پسر میرسه به سنی که بتونه نون در بیاره از جنس مخالف و ازدواج زده شده. میگه ازدواج کنم که چی. افسردگی گرفته. هزار بار شکست خورده و قلبش دیگه داغون شده. پسری که 30 سالش میشه زن چند ساله باید بگیره ؟ بین 24 و 28 .
میخوام ازتون به خصوص از برادرای عزیز کمک بگیرم. اگه تجربه ای دارید تو این موضوع بگید و درد و دل کنید. کدوم راه مناسبه ؟ راه این که این شکست ها منجر به بیزاری از جنس مخالف و ازدواج نشه چیه ؟

خیلی ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)