سلام
ببخشید که من مدام مزاحمتون میشم دوستان درباره ی یه موضوعی مشورت میخوام
راستش من مشکلم با تعریف و تمجید دیگرانه . من دختر مذهبی ای هستم یعنی عاشق اهل بیت و دونستن سنت و شیوه ی زندگی اونام و خیلی دوست دارم که حداقل شبیه یکی از یاراشون باشم و همیشه سعی میکنم به بصیرت دینی خودم توجه کنم و به بیراهه نرم و به دیگران هم کمک کنم .

من 20 سالمه و محجبه و اهل نماز و روزم و سعی میکنم واجباتو به بهترین شکل انجام بدم این در حالیه که اطرافیانم شاید تو یه سری چیزا فک میکنن من از اونا بهترم .

من تا حالا خیلی کم آدمی به مهربونی و خوش قلبی خودم دیدم آدمی هستم که به شدت با محبت و به دیگران خوش بینم و فوق العاده خوشرو و خوش خنده هستم .

همین باعث شده که خیلیا از من تعریف و تمجیدای بی حد و مرزی داشته باشن ( خانوادم زیاد نه چون یکمی مغرورن و خیلی کم پیش میاد تعریف کنن بیشتر توبیخ میکنن ) و فک نمیکنم کسی باشه که از من بدش بیاد ( البته منم عاشق مردمم ) تو خونوادمم فک میکنم از همه عزیزتر باشم (بچه ی آخرم ) در صورتی که من اصلا لایق اون حرفا نیستم ( چون بالاخره گناه کم ندارم و وقتی پیش خودم سبک سنگین میکنم و سعی میکنم اخلاص خودمو تو اعمالم ملاک قرار بدم میبینم واقعا هیچ توشه ای برای آخرتم نیست که بتونه منو به بهشت برسونه و واقعا به تمام اعمالم شک دارم)

و نتیجه این میشه که همش سعی میکنم نظر طرف مقابلو عوض کنم و مانع تعریفاشون بشم من واقعا عذاب وجدان میگیرم و خجالت میکشم از این که با این همه گناه جور واجور مورد تحسین واقع میشم از خدای خودم شرمندم و یه موقع ها گریه میکنم بابت این بنده نوازیش .

من هیچ خوبی ای ندارم آخه چرا؟ وقتی تمام این کارا ذره ای مخلصانه نیست وقتی این همه گناه و نافرمانی دارم تو کارنامم این همه عزت و آبرو از کجا میاد؟

رفتارای عجیب زیاد دیدم در رابطه با خودم و خیلی این رفتارا منو به فکر فرو میبره ( مثلا تو محله ی دوست صمیمیم با خانوادش در حال قدم زدن بودیم که یه فرد که حالت معمولی نداشت رد شد و بهم تعظیم و سلام کرد مادر دوستم خیلی تعجب کرد گفت این دیوانه ست با کسی کاری نداره نمیدونم چجوری شده با تو اینجوری رفتار میکنه )
مطمئنا برای خیلی از شماها ممکنه شرایطی مث شرایط من بوجود اومده باشه میخوام بدونم با این همه تعریف و تمجید دیگران چطور رفتار کنم؟

من واقعا دوست ندارم ازم تعریف بشه نه از خوبیا و نه از بدی هام اصلا دلم نمیخواد تو چشم باشم از طرفی هم نمیخوام بد رفتاری کنم بهترین راهکار چیه بنظرتون؟

دوست دارم ازم راضی باشن و از دیدنم خوشحال باشن و کنارم به آرامش برسن ولی نمیخوام ازم تعریف کنن چیکار کنم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)