سلام
 
بنده یه سبک تفکری دارم. می‌خواستم نظر بقیه رو در موردش بدونم.
 واقعیتش با سبک زندگی که توی جامعه (توی یه سری افراد) هست خیلی موافق نیستم و اون اینه: 
کلاً با رفتار خانم‌هایی که خیلی پلنگ میرن بیرون و کلاً دغدغه شون مخ زدن و ... است موافق نیستم، با اون دسته خانم‌های مذهبی هم که می خوان بگن روتین زندگی مذهبی‌ها اصلاً خشک نیست و خانم‌های مذهبی خیلی به خودشون میرسن و به قولی خانم‌های مذهبی پلنگ شوهران شون هستند و به شوهران شون خیلی میرسن و از لحاظ جنسی براش کم نمی ذارن و فقط می خوایم یه نفر زیبایی هامون رو ببینه و ما الماسیم و فلان و اینها. با نظر این دسته آدم‌ها هم موافق نیستم. (یه حالتی احساس می‌کنم برای اینکه کم نیارن در برابر اون دسته دختران این‌طوری رفتار می کنن. که در رقابت خواستگار کم نیارن. که توی همین وبلاگم از این دسته زیاد دیدم!)

عملاً مذهبی هایی منظورمه که زندگی شون به سه دسته عبادت، رابطه جنسی و مقداری کار برای کسب پول صرفاً برای گذران زندگی تقسیم می شه.
 خب. ویژگی مشترک این دو دسته چیه؟ 
دائم به اندیشه این هستند که چطور پسرهای جامعه (دسته اول) و شوهرشون (دسته دوم) تحریک و ارضا کنن. یعنی یکی از دغدغه های اصلی زندگیشونه.
من نمی گم نباید مخ شوهر رو نزد. یا شوهرداری نکرد و لوندی و... کلاً کار بدیه! ولی از اینکه در این حد بعضی‌ها تنها اندیشه و ذکرشون فقط توی این چیزهاست واقعاً چندشم می شه. و کلاً از این دسته آقایون هم که همه اندیشه و ذکرش رابطه اس  هم بدم میاد.
 حس می‌کنم این سبک زندگی خیلی تباهه. اینکه آدم فقط توی زندگی اینها معیارهای خیلی اصلیش باشه. (من نمی گم رابطه چیز بد یا غیر مهمیه. ولی دیگه انقدرر توجه هم خوب نیست به نظرم. امیدوارم جبهه نگیرین و خودتون رو به اون راه نزنین و متوجه منظورم بشین.) 
 و از چه سبک آدمی خوشم میاد: 
آدم‌هایی که تو زندگی تلاش می کنن. (چه زن چه مرد). و اون هایی که شرکت می زنن. دنبال پیشرفت. دنبال تحقق ایده‌های نو هستند. 
کلاً این طور آدم‌ها نمی گم رابطه ندارن. یا حتی کم دارن. یا کیفیت رابطه شون براشون مهم نیست! 
 بحث اینکه این طور آدم‌ها رابطه رو انجام میدن و دیگه بعدش تامام. دیگه بهش اندیشه نمی کنن. رابطه رو تفریحی انجام میدن و دیگه در ادامه روز به رابطه جنسی و اندیشه این طور چیزها بها نمی دن و  زندگی عادی شون رو می کنن .بقیه طول روز و هفته فکرش درگیر کار و کار و پیشرفته فردی و اجتماعیه. هر شب بفکر رابطه جنسی نیست. درگیر فکرهای جنسی یا فانتزی‌های عجیب و غریب.
کلاً این مدلی نیستن که همه زندگی شون به دو دسته رابطه جنسی و مقداری پول دروردن صرقا برای گذران زندگی بشه.
 اگر خیلی دقیق بگم: هدف این افراد از کار کردن صرف پولش نیست. کار کردنی که صرفاً جهت درآمد و رفع تکلیفه نیست. اون ها دنبال پیشرفت و بالا بردن سطح علمی خودشون رو و کشورن. که در کنارش پولم میاد. که چیز خیلی خیلی خوبیه! (بالا بردن سطح علمی کشور حالا به این منظورم نیست که این افراد نخبه یا افراد هسته‌ای و غنی سازی اورانیم و... باشن. کلاً همین انقلاب‌های صنعتی که توی چین و اروپا رخ داد به نظرم به دست چنین آدم‌هایی بود. از برندای کفش و پوشاک و لوازم خانگی و لپ تاپ و گوشی بگیر تا همون افراد علمی مثل ناسا. احساس می‌کنم اون آدم‌هایی که این تحولات رو پدید آوردن یه چنین سبک و نگاهی به دنیا دارن!)
من نمی گم همه ی آدم‌ها جهان باید این مدلی زندگی کنن. یا چنین نگاهی به زندگی شون داشته باشن. چون همه می دونیم که ۹۰ درصد آدم‌ها عام جامعه رو تشکیل میدن وتنها درصد کمی از آدم‌ها دنبال ابداع و رفع نیازهای جامعه و بشیریت هستند.
اما احساس می‌کنم توی جامعه ی ما این درصد دیگه از خیلی کمم رد کرده.
من توی سمپاد بودم. ولی نسبت به گذشته (دوره‌های قبلی مدرسه مون) خیلی از بچه‌های هم دوره ام فقط تو اندیشه این بودن که مخ بزنن و یا صرفاً برای داشتن یه جایگاه اجتماعی خوب توی جامعه و فامیل هاشون درس می خوندن. دغدغه هاشون برخی خیلی خیلی سطحی و پوچ بود. با اینکه در دوره‌های قبل مون آدم‌های این‌طوری بود. ولی کمتر بود.
هر چند که اندیشه می‌کنم خط فکری جامعه داره باعث می شه که آدم‌های بیشتری روزبه روز به این دسته بپیوندن.
 کلاً می‌خواستم ببینم آدم‌هایی هستن که مشابه من به زندگی نگاه می کنن؟ چه آقا چه خانم؟ به نظرتون این سبک زندگی که یه سری افراد دارن واقعاً پوچ و مادی و تباه گونه نیست؟ به نظرتون نباید یه تغییر اساسی توی جامعه و تفکر مردم بشه؟ (خب جامعه ایران همین خود ماییم!)
در پایان هم عرض کنم بنده اصلاً و ابداً مذهبی نیستم. لطفاً حرف هام رو به جهت خاصی نکشونید.
ممنونم خوندین! 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)