سلام 

لطفا قبل از این که قضاوت کنیدوبگیدمن این سوال شرعی را چرااینجا پرسیدم بگم که به سایت مرجع تقلیدم اقای مکارم سر زدم ولی متاسفانه اونجا ها نمیشه اینجوری به  زبان خودمونی تر و ساده تر بپرسم و و به زبان خودمون جواب بگیرم (دیدکه با اصطلاح های شرعی حرف میزنن)مطمن بودم شاید اینجا حداقل کسی با شرایط مثل من این سوال براش پیش اومده و البته دیدم کسانی صاحب نطر اینجا هستن و گاهی پاسخ میدن لطفا منم راهنمایی کنید


اول اینکه از وقتی به سن تکلیف رسیدم و بلوغ رسیدم متاسفانه روزه  ای قضایی که به هردلیل مثل عذر شرعی و......نگرفتما قضاش نگرفتم خوب انباشه شده تقریبا دوسالیه که به خاطر یک بیماری شاید دیگه هیچ وقت نتونم روزه بگیرم می دونم که این دوسال خانواده کفاره اش را دادن و برگردن من نیست ولی سالهای قبلشا چکار کنم تو سایت دیدم نوشته شده به ازای هر روزدو فقیر ..این یعنی چی یعنی تعداد روزه هام دوفقیر یا تعداد روزهای تمام سالها؟؟؟؟؟

از فقیر منظورشون اون مقدار معروف کفارست ؟؟؟


و متاسفانه من از همون سن راهنمایی نمی دونستم خود ارضایی می کردم البته میدونم خیلی کم بوده که تقریبا چند سال پیشتر شدید تر شده بود و واقعا نمی دونستم گناست و گاهی حتی روزه بودم انجام میدادم (فکر می کردم یه چیز عادیه )الان من نه میدونم چند بار بوده الان حکم اون روزه های من چیه ؟

این که من خانم هستم (نه که گناهشا کم کنه نه ) اینکه حالا شرایط غسلش فرق داره تو قضیه روزها فرقی نداره؟؟؟

الان با توجه به اینکه من درامدی ندارم و حتی پولی بگم می تونم پس انداز کنم چکار باید بکنم نه می تونم روزه بشم نه درامد کفاره بدم میشه نگه دارم انشا...اگر روزی درامد دار شدم بپردازم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)