سلام

پسری هستم 29 ساله و یکی از خوانندگان وبلاگ خانواده برتر.

بنده با توجه به کامنتهای کاربران در این وبلاگ و سایت های دیگه و شبکه های اجتماعی به این نتیجه رسیدم که 3 فاکتور مهم یک پسر برای ازدواج پول , چهره و تیپ زیبا و خوش زبون بودنه که من هیچ کدوم از این خصوصیات رو ندارم! به خاطر همین دیگه فعلا قید ازدواج رو زدم تا ببینم 4-5 سال دیگه اوضام چه طور می شه؟

با جزئیات بیشتر اگه شرایط خودمو بخوام توضیح بدم داستان اینه که :

اولا پول : من حقوقم ماهی 700 تومنه . پس انداز هم ندارم . تو شرکت خصوصی کار می کنم و بقیه شرکتها شهرستان کوچیک ما همون 700 تومن رو هم بهم نمی دادن! خانوادم هم از نظر مالی متوسطه و پدرم بازنشسته آموزش و پرورشه.ماشین و خونه از خودم ندارم.

دوما تیپ و قیافه : من تیپ ساده می زنم . متولد 65 هستم و به عنوان یک دهه شصتی هیچ وقت تیپهای دهه هفتادیها رو درک نکردم! برخلاف دخترها من علاقه ای به اون مدل تیپها ندارم! تیپم بد نیست ولی برای دخترها جذاب نیست. بین این همه پسر خوشتیپ تیپ ساده من به چشم نمیاد!

در مورد قیافم حالت صورتم خوبه ولی 2 تا از دندونهام ریز شده و وقتی دهان باز می کنم یا می خندم طرف مقابل راحت می تونه متوجه دندونام بشه! دندونام توی ذوق می زنه . قدم 165 سانتی متره که تا اونجایی که من فهمیدم اکثر دخترها (حتی اونهایی که از من کوتاهتر هستند), پسرهای بالای 180 رو می پسندند! 

هیکلم بد نیست یعنی شکم ندارم ولی عضلانی هم نیست. من چند ساله کوهنوردی و بدنسازی هم کار می کنم ولی تاثیر آنچنانی نداشته . فقط 2 ماه یک مکمل رو مصرف می کردم که تو اون 2 ماه هیکلم به شکل محسوس بزرگتر و زیباتر شده بود ولی چون از عوارض اون مکمل می ترسیدم مصرفش رو قطع کردم و دوباره لاغرتر شدم! (یعنی تا اونجایی که من فهمیدم بدنسازی باید با یک برنامه غذایی مناسب همراه باشه و این برنامه غذایی خیلی گرون در میاد و خیلی ها چون پول ندارند می رن سراغ پودر و مکمل هیکل رو خیلی بهتر می کنه ولی عوارض هم داره. کسایی مثل من که نه برنامه غذایی خفن دارند نه پودر می خورن بدنشون با سرعت کمی پیشرفت می کنه . البته یه عده کمی هم هستند که ژنتیکی هیکلی هستند).

مدل موهام ساده و کوتاهه ولی وسط کله ام موها کم پشته! ریزش مو به شکل شدید ندارم ولی این کم پشتی وقتی طرف نزدیک منه واضح می شه.

یک عیب بزرگ هم دارم اینه که راه رفتنم زیاد جالب نیست! به این شکل که سر و گردنم با بدنم در یک راستا نیست و سرم یه خورده جلوتره! مشکل استخوان بندی و این جور چیزها نیست مشکل اینه که عادت دارم این جوری راه برم هر جا که یادم باشه درست راه می رم ولی بعضی جاها  یادم نیست.

بعضی اوقات که فیلمهایی که من توش هستم رو می بینم واقعا خودم هم حس خوبی پیدا نمی کنم وقتی نحوه راه رفتنم رو می بینم؛ حالا دخترها که قطعا حساس ترند!

البته در کل نسبت به سنم جوونتر به نظر میام یعنی کسایی که منو نمی شناسند فکر می کنند من مثلا 23-24 سال حدودا سن دارم. (حالا نمی دونم این برا دخترها خوبه یا بد!)

با این توضیحات مفصل فکر نمی کنم جذابیت ظاهری خاصی برای دخترها داشته باشم یا حداقل از بسیاری از پسرها در این زمینه عقب هستم!

سوما خوش زبونی : اصولا آدمهای خوش سر و زبون جذابتر به نظر میان ولی من یک آدم کم حرفم . آدمها با شیرین حرف زدن و تعریف کردن از خودشون به چشم میان ولی من هر چند دوست دارم ولی بلد نیستم این جوری باشم .

البته من شوخ و خوش خنده هستم ولی در جمعهای خودمونی .

تا با طرف اخت نشم همون آدم کم حرفم ولی وقتی یخم باز بشه بحث فرق می کنه. ولی از دور یک آدم جدی به نظر میام .

تو این زمینه هم از بسیاری از پسرها عقب هستم . دخترها عاشق حرفهای زیبان و از طریق گوش عاشق می شن و این خودش نشون می ده که بحث خوش زبونی چه قدر در جذابیت کمک می کنه!

حالا که عیب خودمو گفتم از خصوصیات خوبم هم بگم:

دین : اهل نماز و روزم و از همه چیز مهمتر هیچ وقت حق کسی رو (چه مالی چه عاطفی) از بین نبردم! ولی زیاد خشک نیستم یعنی مثلا یک آهنگ با صدای یک خانم رو هم گوش می دم!

دیدم نسبت به ازدواج : اینه که باید جونم رو برای همسر آیندم بدم هیچ زرق و برقی تو این دنیا به درد من نمی خوره هر چی دارم بدم بهش. من می خوام چی کار؟ دل و جان فدای او ...

اهل دود و خلاف و خیانت نیستم . رفیقام همه آدمهای سالم هستند.صبور و شوخ هستم. معنی وجدان رو می دونم. یک فرد خاکی که به یک گدا هم احترام می زارم و خودم رو هرگز بالاتر از کسی نمی بینم و اگه به موفقیت برسم خودم رو گم نمی کنم.

بسیار رازنگهدارم! اهل قهر کردن به هیچ عنوان نیستم .

قبلا دخترهایی که می دیدم رو برانداز می کردم ولی الآن چشمام رو خوب بلدم درویش کنم و دخترهایی که تو مسیر یا جاهای دیگه هستند رو نگاه نمی کنم چون این جوری فکرم راحتتره.

هرگز اهل رابطه و دوستی با دخترها نبودم . یعنی اگه یک پسر جذاب بودم هم این کار رو نمی کردم . فقط یک بار همین اواخر به دختری علاقه مند شدم که از نظر اقتصادی خانوادش در حد خانواده ما بودند . علاقه در حد پرستش بود . تو یک فرصت عجیب و غریب از زمین و آسمون موقعیتی ایجاد شده بود که از علاقم نسبت بهش بگم. ولی مردد بودم تا این که دلم و زدم به دریا و بهش گفتم ولی اون دختر خیلی رک و البته با عصبانیت گفت دلش یه جای دیگه گیره و با وجود پسرهای خوشتیپ و پولدار من اصلا به چشمش نمیام  ! دلم شکست ولی فقط تونستم براش آرزوی خوشبختی کنم. الآن هم کاملا بهش حق می دم که بهم جواب منفی داد چون من هیچ جذابیتی ندارم!

هیچ کدوم از صفات خوبم (البته از دید من صفات خوبه از نگاه دیگران شاید بحث فرق کنه) باعث جذابیتم نمی شه .

البته این که می گم جذاب نیستم منظور در نگاه اوله وگرنه کسی که یه مدت باهام باشه شاید از من خوشش بیاد! ولی خیلی از پسرها هستند از همون نگاه اول جذابند و دیگه لازم نیست یه مدت بگذره که بعدش آیا دختره خوشش بیاد یا نه؟

ولی چرا قید ازدواج رو فعلا" زدم دلیلش اینه که یک دختر باید به همسرش افتخار کنه اون هم دل داره و دوست داره یک شوهر جذاب داشته باشه . دوست داره وقتی کنار همسرش راه می ره همه بهش تبریک بگن به خاطر این انتخابش ولی اگه دختری با من ازدواج کنه از همه این آرزوهاش محروم می شه! حدس می زنم که من شاید باعث سرافکندگیش بشم . چرا من باید یک دختر رو از موقعیتهای ایده آل احتمالی که در آینده براش پیش میاد محروم کنم؟ فکر می کنم مصداق بارز کسی می شم که بی خواستگاری رو به یاد همه می اندازه!

لطفا شعارها رو بزارین کنار . شعارهایی که اخلاق و ایمان تو اولویته . واقعیت جامعه ما رو در نظر بگیرین. خودم می دونم که خیلی از دختره به دلیل نداشتن خواستگار حاضرند با من ازدواج کنند ولی مطمئنا اگه خواستگار داشته باشند دیگه به من فکر نمی کنند.

شاید بگین چند جا خواستگاری برو ببین چی می شه؟ من خودم خواستگاری نرفتم ولی برادرم که 4 سال ازم بزرگتره و خصوصیاتش شبیه به منه فقط زبونش از من خوشتره ولی قیافش از من بدتره چند جا خواستگاری رفته و جواب منفی  شنیده. اون بنده خدا هم جذاب نیست.

سوال من از شما دوستان اینه که اگه من با ازدواجم یک دختر رو از رسیدن به این همه پسر جذاب محروم کنم کار درستیه یا غلط؟ اگه ازدواج نکنم به دلیل جذاب نبودن درسته یا نه؟ یا اصلا ازدواجم رو چند سال عقب بندازم شاید من هم جذاب شدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)