با عرض سلام
بنده مداح یک شهر نسبتا از نظر جمعیتی متوسط هستم. و در مراسم هفتگی هم که در برخی ایام میگیریم حداقل چند هزار نفر تشریف میارن و در محرم ها هم مجبور می شویم به یک مکان ( تقریبا بیابان ) دیگر مراسم را منتقل کنیم تا جمعیت زیاد که حتی از شهرهای اطراف  و نزدیک می آیند، بتوانند در مراسم براحتی به عزاداری بپردازند.

ببخشید مقدمه ی کوتاهی گفتم تا به اصل مطلب بروم. مشکل اینجاست که من از معروفیت - مشهوریت - غرور کاذب و ... میترسم. خیلی از افراد، چه مثلا هیایتی چه سیاسی چه برخی دوستان چه ... از خیلی سالها میگفتند فایل صوتی و تصویری مراسم را پخش کنم و من همیشه مخالف بودم و تا این لحظه هیچیک از مراسم های ما ضبط نشده است. از نظر بنده مشهوریت تکالیف انسان ها بیشتر میکنه و میترسم.

بنده حتی بنرهایی که هیات می زند را میگویم هیچ وقت عکس و تصویر نزنند و اسم کوچک هم نزنند و یک بنر معمولی از آن 8 هزار تومنی ها بگیرند که جلب توجه و اسراف هم نشود.

با این همه حال که دهه فاطمیه (س) نزدیک است از طریق هیات امنا تحت فشار قرار گرفتم و گفتن هیات امسال در هر صورت فیلم برداری می شود تا این هیات بزرگ مانند فلان های کشوری مشهور شود. بنده هم مخالفت خودم رو اعلام کردم و مداحی کنار کشیدم.

با این حال خیلی دوستان می گویند اشتباه بزرگی کردم و مشهور شدن و این ها خلاف شرع نیست و بنده رو در بر هم خوردن این هیات بزرگ مقصر میدونند و حتی برخی از همسایه ها و آشناها به حالت کنایه قهر کردند.

ببخشید طولانی شد اما از نظر شما کار من اشتباست و باید اون دنیا بخاطر تعطیل شدن هیات جواب بدهم؟!

بنده مانده ام چکار کنم. لطفا کمک کنید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)