سلام 

من پسری ۲۸ ساله هستم با مدرک فوق لیسانس مهندسی، الآن درگیر سربازی هستم، معلوم نیست کی تموم میشه، توضیحش یه کم زیاده،  خلاصه ممکنه ده ماه دیگه بتونم برم سرکار و از طرفی ممکنه ۲۵ ماه دیگه مشکلاتم حل بشه و بعدش  بتونم برم سرکار، تازه اگر کار پیدا بشه.

سرمایه ای هم ندارم، شاید پدر بتونه حدود صد میلیون یا یکم بیشتر کمکم کنه.

ولی شکر خدا بار علمی و سواد و هوش دارم.

الآن خانواده میگن بیا بریم خواستگاری! 

مشکل اول: 

من اصلاً برنامه م مشخص نیست! برم به خانواده دختر و دختر چی بگم؟

مشکل دوم: 

من  نمی گم خیلی مومن هستم  ولی یه سری چیزها رو رعایت می‌کنم و دوست دارم همسرمم مومن باشه. نمی گم خیلی سرتر باشه ولی همون چیزی که شاید مثل منه و منظورمه شما بهش میگین دختر سنگین و مذهبی.  همچنین  خب شکر خدا تقریباً عروسی‌های رقص و.. نمیرم، حالا خانواده رفتن تو این جور عروسی مختلط ای یه دختر دیدن اونم بدون چادر موهاشم بافته معلوم بوده!! تازه اول دختره خندیده گفته من شوهر نمی کنم بعدش با مادرش حرف زدن گفته این برای خودش میگه و شوهر می کنه و ... حدود بیست و تا دیپلم خونده. 

خب تابلو ما به هم نمی‌خوریم! 

من چرا الکی برم خواستگاری؟

تازه مشکل اول که برنامه م هم معلوم نیست.

خلاصه گفتم نمیام خواستگاری.

مشکل بعدی: 

به فرض یکی دو سال بگذره و ان شاء الله سربازی من تموم بشه. با این وضعیت اقتصادی من چه جور زن بگیرم؟ کار من معمولاً تو شهرهای بزرگه هر چی در بیارم بدم کرایه  خونه و غذا؟ خب میگم بعد سربازی چند سال تو بازار کار کنم و تجربه و زبان انگلیسی یاد بگیرم و یکم پول جمع کنم اگر شد اگر نشد ان شاء الله برم خارج برای کار.

خب با این برنامه نامعلوم چجور الآن برم خواستگاری؟ 

مسکن ملی هم نوشتم و تعهد دادم ازدواج کنم!! اونم هنوز کارش شروع نشده.

ولی میگم ان شاء الله بعد سربازی شاید بشه ازدواج کنم، اگر شد ایران می‌مونم اگر نشد اون مسکن ملی رو می‌فروشیم و دو نفری با پولش میریم خارج.

با توجه به توضیحات لطفاً راهنمایی کنین. ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)