با سلام خدمت دوستای وبلاگیم

من یه جوون 20 ساله هستم. که تو دانشگاه با یکی از هم کلاسی های خانم آشنا شدم. و به هم علاقه مند شدیم. ایشون خیلی خیلی خانم خوبی هستن. هم اخلاقی و هم حجاب و اعتقادی خیلی به هم نزدیکیم.

البته رابطمون اصلا به خارج از دانشگاه نکشوندیم بخاطر ویژگی های اخلاقی و اعتقادی که هردومون داشتیم. یعنی خواستیم پاک شروع کنیم.

رشته ای که من در دانشگاه میخونم تعداد کمی هستیم حدود 20 نفر. و تو این مدت چه از هم رشته های هم کلاسی و چه هم رشته ای های سال بالا و چه رشته های دیگه ایشون خواستگار داشتن. ولی چون ایشون هم به من علاقه داشتن همه رو رد کردن.

خانواده من خدا رو شکر از لحاظ اقتصادی در وضعیت بسیار خوبی هست. و به راحتی پدر بنده میتونن خونه و کار مناسب رو برای من فراهم کنه. گر چه خونه رو الان دارم. و اصلا تو این مورد هم دریغ نمیکنه. و خود من هم اهل کار هستم و چون بازاری بودیم از بچگی تو بازار کار کردم.
تا اینکه این مورد و با مادر در میون گذاشتم و از مادرم خواستم برای خواستگاری پا پیش بذارن متاسفانه به مشکل خوردم.

اول اینکه مادرم میگن: نه سربازی رفتی و نه درست تموم شده و نه کار داری. این قبول. و بچه ای هنوز و باید صبر کنی تا سن 27 و 28 !

دوم مادر من به خاطر وضع اقتصادی و اصل و نسب خاص خانوادگیمون خیلی حساسن. و میگن باید حتما خانواده دختر وضع مالی خوبی داشته باشه. در صورتی که خانواده خانم وضع مالی متوسطی دارن.

سوم: مادر و خواهر بنده خیلی زیاد به دخترا حساس و بی اعتمادن. شاید بخاطر شرایط جامعه و میگن ما خودمون یه دختر خوب برات پیدا میکنیم! و اصلا حاضر نیستن فرد مورد نظر من رو ببینن.

مورد اول رو که میشه حل کرد ولی از شما خانواده برتری ها میحوام که راهکاری بگید که مورد دوم و سوم و درست کنم و خانوادم بخصوص مادرم رو قانع کنم واسه این امر خیر.

چون شاید سربازی نداشته باشم ولی وقتی شرایط اقتصادی فراهمه ، طرف خوب هم همینطور و از لحاظ اعتقادی خودم دوست دارم زود ازدواج کنم چرا باید صبر کنم؟

(تو پرانتز میگم که من کوچیکترین عضو خانوادمون با فاصله سنی زیاد هستم که شاید یکی از دلایل مخالفت مادر وابستگی زیاد به پسر کوچیکش باشه)
منتظر نظرات دوستای خوبم هستم.
ممنون


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)