سلام، امیدوارم حال تون خوب باشه

من از سال ها پیش دوست داشتم به خدا نزدیک بشم و خودسازی کنم. خودسازی و جهاد با نفس رو زیاد شنیدم و خیلی هم بهش توصیه می کنند. امّا من نمی دونم برای خودسازی از کجا شروع کنم، چه کار کنم یا چه مراحلی رو پیش برم.

مثلا می خوام از گناه های زبان شروع کنم، تصمیم می گیرم، بعد هی میگم وای نکنه این هم نباید می گفتم یا یعنی این حرف گناهه یا عیب نداره، کلا با خودم درگیر میشم این قدر که رهاش می کنم، یا تا میام شروع کنم میگم من کلی گیر و گور معنوی دیگه هم دارم، آخه کدوم رو رفع کنم.

شما چه شکلی برنامه می ریزید برای رشد معنوی خودتون و نزدیک شدن به خدا؟ چه نکاتی رو رعایت می کنید تو تصمیم های معنوی تون؟ کلا چه برنامه های معنوی برای خودتون دارید؟ خواهش می کنم به من هم یاد بدید. راستش من فقط نماز واجبم رو می خونم، اون هم خیلی ساده، نمی دونم چه کار کنم خودم رو از لحاظ معنوی بسازم.

ممنون میشم کمکم کنید



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) ارتباط با خدا (۳۳ مطلب مشابه)