سلام و نماز و روزه تون قبول
می خواستم در مورد مشکلم ازتون راه حل بخوام من یک جوون 24 ساله هستم و مهندسی خوندم و تموم کردم . قضیه سربازی هم معافیت غیر پزشکی گرفتم، در حال حاضر شغلی ندارم و نصفه و نیمه کار می کنم ولی پول زیادی به دست نمی آرم مثل خیلی از آدمها می دونم یه روزی وضعم خوب می شه و درآمد هم خواهم داشت و البته تا الان هم خدا رو شکر اینقدری هست که در زندگی مجردی دچار "مشکل زیادی" نشوم ولی با همه این توصیفات به دلایل شرایط و موقعیت کلی نمی تونم ازدواج کنم .

یکی از این شرایط که بخوام به صورت اجمالی به اون اشاره کنم اینه که شخصی رو نمی شناسم که بخوام برم به خاستگاری ایشون. حتی با خانواده هم در میون گذاشتم و اونا هم فقط گزینه های فامیلی رو پیشنهاد دادند که با ازدواج فامیلی به خاطر مشکالات بسیار زیادی که داره مخالفم و وقتی این مسئله رو به خونوادم مطرح می کنم میگن: خوب ما چی کار کنیم؟ همینی که هست. اصلا به ما ربطی نداره "باید خودت پیدا کنی بیای بگی من اینو میخوام". و من هم گزینه ای رو نمی شناسم خوب دانشگاهم تموم شده بیرون هم چه طوری برم با دختر مردم آشنا بشم. بقیه رو سعی میکنم تیتر وار بگم:
-- کار نداری نمی تونیم بریم خاستگاری (کار استخدامی منظورشونه)
-- تو شهری که اومدیم کسی رو نمی شناسیم (چند ساله نقل مکان کردیم به یه شهر دیگه)
-- فعلا جای مستقلی نداریم نمی تونیم جوابگو فامیل و طرف باشیم ( اجاره ایم)
اینارو قبول دارم نق هم نمی زنم حتی خودم می خام یه خورده ازدواج کردنم به تاخیر بیفته تا کمی تو کارها و اخلاقم رشد کنم. مسله اینجاست که مثل خیلی از پسراها در حال جنگ با هوای نفسانی خودم هستم و خود این خیلی انرژی رو میگره. بیش از دو هفته ثبات نداره و فکر و هوس و آشوبی و طوفان.
امروز بر شیطون لعنت روزمو شوربختانه با گناه شکستم قصد این کارو نداشتم ولی شد. توی زندگی امروزی ما پراکندگی خیلی زیاده و باید خیلی چیزهارو کنترل کرد یکی از مسئله ها اینترنته و همه مکافات و مفتضحاتی که توش هست و شما بهتر از من می دونین دوم کنترل نگاه کردن به نامحرم اون هم توی جامعه ای که زنان و دخترانش علاقه ی بسیار شدیدی به آرایش کردن و استفاده از لباسهای بدنما دارند و فقط کافی است یک بار چشمت به این منظره بیافتد دفعه بعد خودش دنبالش خواهد گشت! و این یک چیز ذاتی مردهاست. البته می دانم مردان با ایمان نگاه نمی کنند ولی کسی که ایمان بالایی ندارد چه باید بکند؟

سوالات:
برای پیدا کردن شخص مورد نظر برای خواستگاری و ازدواج چه کارهایی باید انجام دهم؟
برای این که دچار وسوسه های شیطان ( از همه موارد ) نشوم چه روشی در پیش بگیرم؟ (به غیر از خواندن نماز و قرآن و ...) 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)