با سلام

هدفم از ارسال مطلب اینه که در مورد موضوعی شفاف سازی کنم. 

اخیراً در محوطه ی حافظیه شیراز که مکانی دارای تقدس فرهنگی و ارزش تاریخی هست، شاهد خانمی به همراه همسر و فرزند نوزادش بودم که با وضعیت کاملاً نامناسب (تاپ و شلوار)  و طبیعتاً بدون حجاب سر در حال عکس برداری از خودش بود. حراست مجموعه که فرد میانسالی بود به قصد تذکر زبانی وارد عمل شد و حتی اول فقط با همسر اون خانم صحبت کرد اما همسرش به شدت و با لحنی بی ادبانه شروع به داد زدن و پرخاش فیزیکی کرد. 

روی سخنم با خانم‌ها و آقایونی هست که فکر می کنن رفتارهای به اصطلاح آزادانه شون و لات بازی پشت سرش می تونن به جایی برسند: 

در همین کشور همسایه ما ترکیه، کافیه فردی قصد ورود به اماکن خاصی مثل مقبره مولانا در شهر قونیه و یا ایا صوفیه در استانبول و... داشته باشه. مکان‌های اینچنینی در همه جا دارای تقدس هستن و احترام به ساحت اون ها برای همگان الزامی هست! حتی برای تذکر دادن در مورد این قضیه هم تابلو‌های بزرگی به همراه نشون دادن نوع پوشش مناسب نصب شده.

دلم می‌خواست این افراد چنین رفتاری را در اونجا نشون می‌دادن و نحوه برخورد مسئول مربوطه را در ازای عمل شون می دیدن.

خانم بی حجاب و آقای طرفدار این جریان، عقاید شخصیت مثل همیشه برای خودت ولی وقتی به چیزی که در همه جای دنیا قابل احترامه بی احترامی کنی، نباید منتظر سکوت باشی. چون این بار انسانیت و اخلاقه که حکم می کنه.

یا حق.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)