سلام

من یک دختر 22 ساله هستم اخیرا پستی اینجا خواندم راجع به چادر که متاسفانه وقت نکردم راجع بعضی چیزا توضیح بدم.

الان اومدم . منم اوایل 12 تا 18 سالگی عین خیلی از دخترای بیخیال فکر میکردم که ادم نباید این قدرخودشو اذیت کنه و چادر سخته تا اینکه دیدم بهش عوض شد .

الان که برادرم منو میبینه میگه چیه پوشیدی ؟؟ به حالت تاسف میگه تو عقب افتاده شدی . درسته حرف بعضیا که میگن بعضیا اجبارا میپوشن اما همه یکجور نیستند نمونه خود من...

یک جا خواندم که 3 خصلت اگر در مرد باشد بد است و اگر همان 3 خصلت در زن باشد خوب است.

خصلت اول: غرور ، مرد نباید مغرور باشد ولی زن در محیط بیرون و ناآشنا مغرور و سنگین باشد نه متکبر. منظور تکبر یعنی خودشیفتگی.

منظور غرور یعنی اجازه ندادن به اطرافیان برای جسارت نکردن به شخصیت .

خصلت دوم: خسیسی ، خسیسی در زن اینست که اموال شوهرش را در جای درست خرج کند یعنی خرید بکند ولی مراعات حال همسر را بکند  ولی مرد نباید برخانواده اش سخت بگیرد خسیس شود و تعدی کند.

خصلت سوم: لباس ، مشکی پوشیدن مکروه است اما رنگ مشکی حجم بدن را نشان نمیدهد. این رنگ برای مردان مکروه است و برای زنان در خانه مشکی پوشیدن مکروه است .

از نظر روانشناسی مشکی نشانه سنگینی و ابهت است برای همان رنگ کعبه و خانه خدا مشکی است.

در مورد دختران سر سنگین و اخمو اینکه زیاد اخمو بودن این دسته در محیط بیرون دلیل بر عدم حس اعتماد و اطمینان  است..

اما دخترانی که بی حجاب اند و الکی چادر میپوشند . من راجع به این  دخترا که آبروی چادر را برده اند نظری ندارم چون عین وصله ناجور هستند . چون عین صفت پارادوکس در ادبیات میمونند.

نمونه : جیب هایم پر از خالیست. به هر حال حجاب یعنی سادگی و بی آلایشی. حالا این حجاب میتواند با مانتو یا چادر باشد اما چادر بخاطر حالتش بدن زن را شکل خیمه نشان میدهد و اینکار حجم را نشان نمیدهد.

اگر کسی اخلاق بدی دارد به چادر بودن نچسبانید خواهشا. دوما اقایان موقع ازدواج با خانم چادر پوش به اخلاقیات هم و هم کفوی  دقت کنید و اشتباهات خود را گردن خدا نندازید .

خدا گفته تحقیق کنید مشورت و رفت وامد کنید و حتی اجازه دیدن بدن خانم بعد از همخوانی  صد درصد دو خانواده مبنی بر هم کفوی دو نفر و...

من اون پست نظرات را خواندم گفتن چادریها اینجورین ... . یک لحظه حس خیلی بد بهم دست داد. من برای سالم شدن محیط  برای  احترام به شخصیت آقایان که نخواهند توسط من به گناه بیافتند سختی چادر را به جان میخرم .

البته بگم زن حس خود زیبا کردن را دارد. من با این حس در بیرون میجنگم. الان هم اگه اینجا اطلاعاتم و گذاشتم نه برای تایید و تحسین یا توبیخ کردن من . بلکه برای روشن شدن موضوع رفتارهاست. وگرنه انسان باید خودش فکر کند و برای خود نوع پوشش را انتخاب کند.

عزت زیاد  .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)