سلام
بنده حدود چند ماهی هست که مطالب سایت شما را میخوانم و یه درد و دل دارم که حیفم اومد حرفم رو نزنم چون مشکل خیلی از جوان های ماست.
جوان بیچاره ای هستم با بیش از 28 سال سن و داراییم فقط تحصیلاتم هست. همزمان با تحصیلات مشغول کار هم بوده ام تا خرج زندگی رو بتوانم در بیارم. پدرم یک بازنشسته ساده با حقوق زیر یک میلیون تومان هست و 3 تا فرزند هم داره که بنده کوچکترین آنها هستم.

عمرم رو صرف درس در دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد کردم و بعد از آن 2 سال خانمان سوز سربازی. در طول این سال هایی که درس خوانده ام و همزمان مشغول کار بوده ام توانسته ام پس اندازی حدود 10 میلیون تومان داشته باشم. وقتی جوان های اطرافم رو میبینم که چه جور زندگی دارن و حتی بعضی از دوستانم صاحب فرزند هستند غصه ام میگیرد که منه بیچاره که مجرد هستم همیشه 8 م گرو 9 م بوده و این دوستانم فرزندان 7 یا 8 ساله دارن. البته بدبخت تر از من هم وجود دارد و شکی در آن نیست و باز از این بابت خدارو شاکرم.

انقدر مشکل توی زندگیم دارم که فکر کردن به آنها فقط باعث بغض میشود. بعد میبینم یک نفر میاد اینجا در مورد سایز فلان خانم ها یا موارد مشابه نظر میدهد. قدر عافیت رو بخدا نمیدانید. جای من میبودید تا الان چندین بار خودتونو حلق آویز میکردید.

در حال حاضر با این سرمایه تحصیلاتم ماهی 1 میلیون حقوق میگیرم که از بس زیاد هست نمیدانم با این درآمد میلیونی چیکار باید بکنم.

بگذریم این هم تقدیر ماست. ولی من یه شکایت کوچک از مسئولین جامعه خودمان دارم البته اگر به ایشان برنخورد. لطفا جوان های ما را دریابید. آیا میدانید از هر 10 تا جوان تحصیل کرده 9 تای آنها آرزو دارن خارج از کشور تحصیل کنند؟ فکر میکنید دلیلش چی هست؟ آیا بخاطر رفاه نیست؟

متاسفانه من مقصر وضعیتی که در آن هستم را اول خودم و بعد مسئولین جامعه میدانم. خودم؛ بخاطر آنکه از اول اشتباه کردم دنبال تحصیل و علم رفتم در این شرایط و وضعیت جامعه. مسئولین؛ بخاطر آنکه فقط حرف میزنند. ازدواج کنید؛ بچه دار بشوید و .......

اره جوانی 28 ساله هستم و هیچ چیزی ندارم چه کسی هست که با من زندگی کنه؟ هیچ کس. تا الان فکر میکردم شاید بعضی ها با توقعاتی معقولانه پیدا شوند ولی با خواندن نظرات دوستان بخصوص دختر خانم های محترم متوجه شدم حداقل برای شروع یک زندگی(با احتساب گرفتن عروسی و اجاره خانه در کلان شهرها ) دست کم در وضعیت کنونی 40 میلیون پول نیاز هست.

با توجه به شرایط بنده 4 سال دیگر شرایط اولیه ازدواج را در صورتی که تورم بر درامد نچربد را خواهم داشت. صرفه نظر از مهریه های میلیونی که به قول معروف کی داده کی گرفته!!! ( پس این موجوداتی که پشت میله های زندان بخاطر مهریه گرفتار شدند فضایی هستند ) بگذریم بنده بحثم مهریه و اینا نیست.

خواستم فقط دلیل تاخیر ازدواج جوانان رو بگم که مقصرش اول آداب و رسوم های غلط و بعد مسئولین محترم هستند.

در انتهای کلامم آرزو دارم که تمام جوان های سرزمینم خوشبخت و خوشحال و موفق باشند.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)