سلام

راستش من دختر خانوم 18 ساله ای هستم که ماهِ آینده کنکور دارم... اما نسبت به درس بی میل شدم در صورتیکه از خانواده ی تحصیلکرده ای برخور دارم .. سوال من از شما اصلا و ابدا درسی نیست ..

موضوع اصلی من این است که جدیدا خییییلی دوست دارم که ازدواج کنم و اینکه همسری برای خود داشته باشم . مخصوصا از وقتی با وبلاگ شما اشنا شدم این حس در من شدید تر شد ... .

علاقه ی من به ازدواج کردن فقط به خاطر امیال جنسی نیست.  بلکه نیازمند پسری هستم که بتواند یار و یاور من باسد ... بخاطر همین خیییلی دوست دارم که در همین سن 18 سالگی ازدواج کنم ... و وقتی نظرات را در همین سایت میبینم که همسن های من الان متاهل هستند بسیار افسوس میخورم.

راستش به دلیل زیبایی چهره ام تا کنون چندین خواستگار داشته ام اما کاملا مطابق میل من نبودند و الان درحال حاضر نیز مورد مناسبی نیست... اما من خیلی دوست دارم تا سنم کم است و شور و اشتیاق دارم ازدواج کنم ... تو رو خدا یه راهکاری به من بدهید چون دیگه از فکر و خیال خسته شدم ... ممنونم از شما .. ان شاء الله خداوند خیر دنیا و اخرت را نصیب شما بکند .


پاسخ :


سلام
چند موضوع در سوال شما مطرح شده که نیاز به توضیح داره :

ادامه تحصیل :

الان نسبت به ادامه تحصیل بی میل هستش . با توجه به این که خانواده ی تحصیل کرده دارید ، این احتمال وجود داره که در آینده تمایل به ادامه تحصیل پیدا کنید . مخصوصا اگه اطرافیان شما هم تحصیل کرده باشن یا قصد ادامه تحصیل داشته باشن .

دو حالت وجود داره ، شما یا با یک تحصیل کرده ازدواج می کنید یا کسی که به جای تحصیل وارد بازار کار شده . اگه می خواید ازدواج کنید این موضوع رو در نظر بگیرید که اگه بعدها خواستید ادامه تحصیل بدید شوهرتون تحت فشار قرار نگیره .

بذارید رک بگم . ممکنه شما با یک دیپلمه ازدواج کنید ولی بعدا وقتی ادامه تحصیل دادید حرف های همدیگه رو درک نکنید . شاید هم شوهرتون اجازه ادامه تحصیل رو به شما نده ، خود این موضوع باعث درگیری میشه . چون که در یک خانواده ی تحصیل کرده زندگی می کنید خواه ناخواه با اطرافیان تون که تحصیل کرده هستند نشست و برخواست خواهید داشت . ممکنه شما رو به خاطر تحصیلات پایین سرزنش کنند یا شما رو در جمع خودشون راه ندن .

بنابراین در زمینه ی ادامه تحصیل تمامی جوانب رو بسنجید . ببینید که آیا تحمل دارید مثلا در یک مهمانی که اغلب تحصیل کرده هستند شوهرتون رو تحویل نگیرن یا حتی مسخره ش کنن  ؟ و ...

میل به ازدواج :

فکر نمی کنم میل به ازدواج تا چند سال آینده در شما کم رنگ بشه . در پسران ممکنه این اتفاق بیافته ولی در دختران این اتفاق کمتر می افته . اینو با توجه به تجربه ای که دارم میگم . بنابراین از ترس کم شدن اشتیاق ، یک ازدواج عجولانه نکنید .

تاکید روی زیبایی چهره :
این که گفتید : " به دلیل زیبایی چهره ام تا کنون چندین خواستگار داشته ام " یه کم نگران کننده است . یعنی شما به غیر از زیبایی ظاهری توانایی یا ویژگی های مثبت دیگه ای ندارید که به واسطه ی اونها خواستگار جذب کنید ؟

اگه واقعا همین طوره که گفتید ، فعلا در ازدواج کردن دست نگه دارید . چون زیبایی ظاهری زودتر از اون چیزی که فکرش رو بکنید برای یک مرد عادی میشه .

پیشنهاد می کنم با پوشش بیشتر ، این زیبایی ظاهری رو کمتر جلوه بدید تا سایر ویژگی ها شما نمایان بشه . این طوری شما خواستگارانی جذب می کنید که زیبایی ظاهری شما اولویت مثلا سوم رو برای اونا داره . اگه با چنین مردی ازدواج کنید خطر عادی شدن زیبایی ظاهری ، شما رو تهدید نمی کنه .

ولی اگه با مردی ازدواج کنید که به خاطر زیبایی ظاهری جذب شما شده ، معمولا توانایی های بعدی شما نمی تونه مانع از سرد شدنش بشه .

مثلا شما حتی اگه مهارت های آشپزی ، خانه داری و ... رو در حد اعلا داشته باشید چون به خاطر زیبایی چهره جذب شما شده ، اون مهارت ها نمی تونن جایگزین عادی شدن چهره شما بشن .
ولی مردی که زیبایی ظاهری اولویت سومش برای ازدواج بده این طوری نیست . مثلا میگه عجب زن باسلیقه ای نصیبم شده ، عجب هنرهایی داره ، بعد میگه چه جالب ؟! خیلی هم خوشگله !

حالا اگه برای خوشگلی خانمش اتفاقی بیافته ، باسلیقه بودن و هنرمند بودنش مانع از این میشن که روابطش با همسرش سرد بشه . چون مرد میگه من که به خاطر خوشگلیش باهاش ازدواج نکردم  .

خواستگارانم کاملا مطابق میل من نبودند :
خیلی خیلی کم پیش میاد که یه خواستگار کاملا مطابق میل یه دختر باشه . منتظر چنین خواستگارانی نباشید . همین که حدود 70 درصد معیارهای شما رو داشته باشه کفایت می کنه .

البته اگه خط قرمزهای شما در اون 30 درصد رعایت نشده باشه بهتره که با اون شخص ازدواج نکنید . مثلا شما یه فرد مذهبی هستید و به حلال و حرام اهمیت میدید ولی خواستگار شما در عین ، خوش اخلاق بودن ، ظاهر متناسب داشتن ، وضعیت مالی خوب داشتن و ... ، درآمد حرامی داره .

طبیعتا شمای حلال خور ، نمی تونید با این قضیه کنار بیاید . به این میگن خط قرمز . برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به پست های کفویت های ازدواج مراجعه بفرمائید .

امیدوارم موقع تصمیم گیری این موارد رو در نظر بگیرید و حاصل اون تصمیم گیری درست شما باشه .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)