سلام
دختر خانمی هستم که تخمدان هام پر از کیست هست بهش میگن pco اما اکثر که سرچ کردم مشکلم واقعا حادتره ، باید چیکار کنم ؟
اول بسم الله میگم چیکار کنم!
خب از اول بگم من وقتی 15 سالم بود موهای خیلی پرپشتی داشتم همه میگفن خرمن گیسو اما حالا از موهام خجالت میکشم و دلزده میشم وقتی تو اینه میبینم شون.
من از همون سوم راهنمایی که عادتم شروع شد 2 ماه یه بار بود گفتن اگه تا 18 سالگی مرتب نشد درمان کنم. بعدش شد 3 ماه یه بار 4 ماه یه بار اخرین بار 6 ماه یه بار بود تو این مدت که عادتم کلا بهم خورده بود موهام شروع کردن به ریختن .
کلا سرم خالی شد مجبور شدم موهامو که تا پایین کمرم بود کامل پسرونه کنم خیلی دردناکه گاهی وقتا که میرفتم حموم یه دسته مو میومد تو دستم.. و بعدش پوستم که بدون جوش بود تمام جوش زد اونم چرکی و ریز و درشت تو کل بدنم نه تنها صورتم .
منم افسرده شده بودم شدید جای جوش ها وحشتناک بود و 20 کیلو اضاف کردم تو چند ماه همیشه وزنم 45 بود تا 50 ثابت نگه داشته بودم خودمو... این همه عدد که گفتم چون میگن افزایش ناگهانی وزن هم تو کیست ها تاثیر داره مخصوصا شکم..؟ و دکتر هم بهم گفت تا جایی که میتونم کم کنم اضافه وزنم رو .
بدنمم پر شده از ترک های قرمز تو بازو، سینه، شکم و باسن بخاطر چاقی زیاد... و فقط اینا نیست من اول که رفتم ازمایش و هورمون درمانی دارو هامو مصرف میکردم تا عادت شم بعد چند ماه دارو هام تموم شد و ناچار شدم دکترمو عوض کنم چون دسترسی بهش نداشتم .
دکتر دومی که خدا ازش نگذره گفت ول کن دارو نخور خودش خوب میشه در صورتی که این مشکل با دارو درمانی تا مدت نامعلوم خوب میشه.
من 8 ماه گذشتو عادت نشدم وزنم رفت بالا و موهای مردونه ضخیم در اوردم تو صورت و چونه و گردنم . فاجعه بود مثل ریش اقایون کلفت بودن اخه قبلا هم داشتم ولی به این زیادی و شدت نبودن و تو بدنم هم همینطور شدم و درد های زیر شکمی ( حتی درد واژن ) وحشتناک داشتم .
رفتم متخصص داخلی ازمایش دادم کیست هام خیلی بزرگ تر شدن اما گفت نمیتونم عمل کنم و ... دوباره دارو داد . سیپترون و اسپیرنولاکتون البته دکتر اولم که برای اولین بار ازش دارو گرفتم سیپترون و فیناستراید و یه قرص سفید رنگ دیگه بهم داده بود متوفورمین..یه اسم اینجوری داشت..
نمی دونم چرا اما الان یک ماه گذشته و دورره سیپترونم تموم شده 5 روزم از نخوردنش گذشته اما عادت نشدم و جوشام هم درمان نشده هنوزم جوش میزنم..
فعلا دارم لیزر میکنم موهای صورتمو چون خیلی فاجعه بود اما با دارو های قبلیم جوشام کمتر شده بودن اما الان همه جام جوش میزنه... باید چیکار کنم ؟
میشه دوره مصرف قرص تموم شه و عادت نشی؟ و اینکه برای موهام باید چیکار کنم میگن اگر کچل کنین موها پرپشت میشه درسته؟ یا prp تاثیر داره برا کسی که تخمدوناش مشکل داره؟ تو رو خدا اگر مشکلی مثل من دارید راهنمایی کنین واقعا خسته شدم.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)