سلام به همگی

مشکلی که من دارم از بدو تولد باهام همراه بوده و میشه گفت بیشتر زندگیم رو تحت تأثیر خودش قرار داره .

من مبتلا به عارضه ی ماه گرفتگی در سمت راست صورتم هستم که از کناره های لب تا زیر چشمم رو در بر گرفته و به رنگ صورتی هست .

کودکی من طوری گذشت که هر کسی تو خیابون، پارک، عروسی و... میدید به کناریش نشونم میداد و چشماشون رو نازک میکردن و با ترحمی نفرت انگیز بهم نگاه میکردن . بعضا به گوشم میخورد که میگفتن آخیییی صورتش سوخته!

یه سری هم ازم میپرسیدن توضیح میدادم که ماه گرفتگیه، میگفتن تو حالیت نیست صورتت سوخته! اولین برخوردها همیشه برام آزار دهنده بود چون باید طبق معمول شروع میکردم به سخرانی در مورد عارضه ی سخت و وحشتناک ماه گرفتگی!

هوش سرشار و کم نظیرم تو دوران مدرسه باعث شد که همیشه سرگروه، شاگرد ممتاز و دوستان زیادی در کنار خودم داشتم، البته من اصلا نمیترسیدم که با این چهره تو اجتماع ظاهر شم مشکل من فقط توضیح اولیه به افراد بود .

تو دوران راهنمایی برخی از معلمانم خیلی بد به من نگاه میکردن تو جلسات اول، اما با اولین امتحان کاملا نظرشون برمیگشت نسبت به من .

خدا رو شاکرم که اگر چه من رو از داشتن پوست یکسان محروم کرده اما زیبایی رو بهم داده با چشمانی درشت و کشیده، مژه هایی بلند، ابروهای کشیده و لب های برجسته و پوستی گندمی متمایل به سفید .

خدا میدونه که خصوصیات چهره م رو فقط برای این گفتم که هر کسی که ماه گرفتگی داره لزوما زشت نیست!

تا اول دبیرستان بدون کرم تو اجتماع ظاهر شدم ولی دیگه برام سخت بود که مورد توجه باشم، بدم میومد از نگاه های خیره به خودم . وقتی بیرون میرفتم کرم میزدم اما موقع رفتن به مدرسه اصول رو رعایت میکردم .

بعد از جستجوی فراوان تو سال 91 رفتم برای درمان که تنها راهش لیزر هست، بعد از سه جلسه که خیلی رضایت بخش بود و اون قسمت خاص رو به رنگ پوستم در آورد، قطعه ای از دستگاه خراب شد که به علت تحریم، آمریکا این قطعه رو صادر نمیکرد برای ایران و درمانم نصفه و نیمه ول شد... درمانم نیاز به 20 جلسه متعدد داشت .

الان که میخوام شروع کنم مادرم مخالف هستن و میگن که من چشمم آب نمیخوره که درمان شه دکترا فقط برای پولشون میگن . کمک میخوام ازتون من باید چیکار کنم؟

شما کسی رو دیدین که ماه گرفتگی داشته باشه و بعد لیزر به بهبودی کامل رسیده باشه؟ من فقط برای از بین رفتن نقص خودم به فکر درمانم وگرنه کلا فکر ازدواج رو از ذهنم بیرون کردم چون خودمم به شخصه حاضر به ازدواج با فردی که ماه گرفتگی داشته باشه نیستم .

من خواستگارانی که داشتم اکثرا منو بدون ماه گرفتگی دیده بودن و من بدون درنگ ردشون کردم، 3 تا از خواستگارام منو با ماه گرفتگی دیده بودن و مصر بودن باز هم ردشون کردم چون اصلا دلم نمیخواد تو آینده سرکوفت بشنوم . میشه کمکم کنین؟

من چطور والدینم رو راضی کنم؟ چون نق نمیزنم فکر میکنن مشکل خاصی ندارم اما واقعا برام غیرقابل تحمل شده .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)