سلام

همون طوری که احتمالا تو سریال پایتخت 6 دیدید رحمت یه هزینه ای برای درمان دندان فهیمه انجام داده و الان بعد از بهم خوردن ماجرای ازدواج شون درخواست پرداخت اون هزینه هارو داره. 

البته این یه سریاله و هیچ پسری قبل از ازدواج رسمی چنین هزینه ای برای یه دختر نمیکنه، اما به هر حال در دوران آشنایی و نامزدی گاها بعضی ها هزینه های زیادی میکنن، تو بعضی از کامنت های خانواده برتر هم دیدم که پسر بعد کات شدن رابطه شماره کارت داده و درخواست عودت هزینه ها رو داشته ...

حالا سوال من درباره هزینه هایی هست که یه پسر در دوران آشنایی یا دوران نامزدی برای یه دختر میکنه،  اما به هر دلیلی اون ازدواج سر نمیگیره هست، یعنی دورانی که رسما زن و شوهر نیستن.

خوب طبیعیه وقتی جواب رد از طرف خانم باشه باید همه اون هزینه هایی که اون پسر براش کرده برگردونه، اما گاها این رفتار پسرها باعث ناراحتی اون خانم یا خانواده اش شده و به جای پرداخت اون هزینه ها، اون خانم سعی در بی فرهنگ نشون دادن اون آقا داره.

همین طور که همه میدونیم معمولا خیلی کم پیش میاد که پسر اولین جایی که بره برای خواستگاری به ازدواج ختم بشه و گاها دیده شده که پسر مجبور شده در طی یک سال چند بار به خواستگاری بره، حالا اگه قرار باشه برای آشنایی با هر دختری مبلغی خرج کنه و در نهایت به ازدواج هم ختم نشه خوب در سر سال هزینه زیادی پسر خرج کرده و در نهایت چیزی هم به دست نیاورده. 

حالا سوال مشخص من از دوستان اینه که نظرشون رو راجع به این مسئله بگن؛

البته این رو بگم که منظور من هزینه هایی مثه کافه رفتن و یا سینما رفتن نبود، چون معمولا زیر 100 هزار تومن میشه، منظور من هزینه های بالای 100 هزار تومنه. حالا میتونه خرید یه لباس یا هدیه باشه و یا یه رستوران گرون که البته الان بیشتر رستوران ها برای دو نفر هزینه ای بالای 100 تومن در میاد.

در نهایت جواب تون هر چی باشه لطفا خودتون رو جای اون پسر بذارید و ببیند آیا حاضرید برای یه کسی که بهش نرسیدید هزینه کنید و بعدش پس نگیرید و یا حاضرید این هزینه های الکی برای برادرتون پیش بیاد...، بازم تاکید میکنم اگه این هزینه یه بار تو عمر یه پسر پیش بیاد از نگاه من ایرادی نداره ولی چون ممکنه چند بار تکرار بشه برام جای سوال داره.

لطفا این موضوع رو به خساست ربط ندید، چرا که اگه زن و شوهر بشن و طرف خرج نکنه اون موقع میشه گفت طرف خسیسه، اما اینکه برای یکی خرج کنی و بعدا جواب رد بهت بده و درخواست کنی اون هزینه هارو برگردونه دیگه خساست محسوب نمیشه ...

"ارادتمند فامیل دور" 


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج

تجربه اولین خواستگاری !!!

آداب بیرون رفتن در مرحله آشنایی قبل از ازدواج چیه؟