سلام

یه راهی پیش روی من بذارید لطفا

دختری هستم از هر لحاظ خوب از نظر بقیه منتهی با ظاهری معمولی. یعنی خودم به این نتیجه رسیدم که معمولیم. چون نه تا بحال کسی بهم گفته خوشگلی یا جذابی نه کسی بهم گفته زشتی و همچنین تا بحال هم کسی برام سر و دست نشکونده!!

حالا مشکلم چیه؟ مشکلم اینه که عدم اعتماد به نفسم باعث شده که اجازه ندم هیچ خواستگاری که قبلا منو ندیده پاشو تو خونمون بذاره. پیش خودم خیلی حس بدی پیدا میکنم اگه کسی بیاد و منو به لحاظ ظاهری فقط رد کنه. نمیخوام غرورم جلوی خانواده ام بشکنه و اونا از سر ترحم و دلسوزی بهم نگاه کنند و متوجه بشن که از درون چقدر ناراحتم. یا سعی کنند دلداریم بدن یا از ظاهرم تعریف کنند و ایراد الکی روی پسر مردم بذارن.

چند باری پیش اومده که از آشنایان و دوستان خانواده افرادی قصد آشنایی بیشتر و خواستگاری به سبک سنتی داشتند که اجازه ندادم صورت بگیره. حالا ممکنه اون طرف بیاد و از من خوشش بیاد اما فعلا مشکلم اینه که اگه خوشش نیاد و پاشه بره شخصیت من خورد میشه جلوی خانوادم.

حالا سوالم اینه که چیکار کنم اینجور مواقع که یکی قصد آشنایی داره؟ من با نشون دادن عکسم توسط واسطه به طرف مشکلی ندارم اما خب بنظر خودم همه عکسام از خودم خوشگلتر میفتن و با واقعی تفاوت دارن. ممکنه از عکس یکی خوشمون بیاد اما وقتی از نزدیک طرفو ببینیم بگیم این که 180 درجه با عکسش فرق داره. این اتفاق قبلا برام افتاده. البته نه در مورد خواستگار. در مورد یه شخص دیگه که قبلا منو ندیده بوده.

سوالم اینه که اگه من از واسطه یا از مادرم بخوام که شرایطی رو فراهم کنند یا به اون آقا بگن به یه طریقی یه جایی منو ببینه (مثلا وقتی از خونه میام بیرون یا توی دانشگاه یا هر جا... ) آیا این حرکت زشتیه و طرف بهش برمیخوره؟

در ضمن دختر سرزبون داری نیستم در برخورد با غریبه ها. اما هر وقت با یکی خیلی صمیمی شدم و پیشش راحت بودم ، از نظر طرف خیلی دوست داشتنی و خواستنی بودم و دوستان زیادی دارم که دوستم دارند. و این صحبتم به این معنیه که نمیتونم با یکی دو جلسه خواستگاری طرف رو با شخصیت واقعیم آشنا کنم و این عدم اعتماد به نفسم کلا دست و بالمو میبنده! و اون پسر هم پیش خودش ممکنه بگه قیافه که نداره، خوش سرزبونم که نیس و هیچیش به دل نمیشینه!

و از طرفی خانوادم ممکنه بگن آخه دختر به این خوبی چرا خواستگارش ول کرد رفت خخخ ... (خوبم دیگه از خودم تعریف نمیکنم این نظر اطرافیان و خانواده و دوست و آشنا و همکلاسی و همکار و فامیل و... است. فقط ظاهری معمولیم). این وضعیت منو آزار میده. کمکم کنید لطفا...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)