واقعاً دلم گرفته نمی دونم چه طور شروع کنم چرا واقعاً به اینجا رسیدیم انگار آدم ها عوض شدند ضد ارزشها ارزش شدند نگاه ها عوض شده تا ده سال قبل آدم ها راضی تر بودند امّا الآن نه.

من یه دخترم، از طرف خودم میگم من با یه اصولی بزرگ شدم که خریداری نداره تو خانواده به ما یاد دادن دختر باید همراه و غمخوار شوهرش باشه، مرهم مردش باشه، ازش توقع نا به جا نداشته باشه، رازش رو حتی به خانواده خودش نگه. 

اول زندگی بهش سخت نگیره، محیط خونه رو آروم کنه، به همسرش آرامش بده، در عوض مرد هم یه وظایفی داشت. 

من خانواده رو مامن و محل آرامش می دونستم امّا این نگاه عوض شده، تا یه حدی اجتناب ناپذیره، امّا الآن عده ای خوبی و سالم بودن رو معادل حماقت و ساده لوحی می دونند، از نظر این عده هر چقدر قلبت و ذهنت بکر و دست نخورده مونده باشه محکوم میشی به کسی که چیزی نمی فهمه. 

گذشت و چشم پوشی می کنی فکر می کنند مشکل ذهنی داری، چیزی که تو محیط زندگی و اطرفیانم که یه کلان شهر دیدم اینه، گاهی پدر و مادر و ملامت می کنم چرا ما رو این جور بار آوردن. 

تو ازدواج هم چیزی که الآن می ببینم اینه هر چقدر پرتوقع تر باشی و ملاحظه نکنی محبوب تری، بد باشی خواهانت بیشترن، دخترهای که خیلی سخت گرفتن تو هیچی کوتاه نیومدن، همسرشون بیشتر دوست شون دارن. 

این دختر ها دخترها تنها هنرشون اینه صبح که میشه جلو آینه هستند، نه آشپزی می کنند، نه کار خونه، شغلی هم تو ببرون ندارن که بگم شاغلن. 

خیلی سطح بالا باشن تو یه آرایشگاه کار معمولی می کنند (قصد بی احترامی به آرایشگرها رو ندارم)، مسافرت و تفریح به راه، تو مهریه که طلا که ما شاء الله چیزی های گفته بی کم و کاست عمل شده. 

 این چیزها حدسیات و یا چیزی که نیست که یه دختر بخواد از سر حسادت بگه، چیزی که متأسفانه تو اقوام و دوستان خودم دیدم، نمونه اش یه خیلی اقوام نزدیک خودم تو یک سال نامزدی فقط ۸ بار مسافرت رفته. 

 هر مراسمی هم خانواده همسرش براش کم نذاشتند البته همسزش خانواده ش رو تحت فشار گذاشته، و همسرش پسر خوب و سالمیه 

بارها از این موارد رو دیدم، در عوض دخترهای که از نظر عالی بودند و زندگی سالمی داشتند نتونستند ازدواج کنند، حتی مواردی بوده پسرها ادعای عاشقی داشتند حتی حاضر نشدند قدمی بردارند، تمام منظورم این بود چرا هر چقدر خود خواه باشی موفق تری انگار و خوب بودن خریداری نداره 

خواستم دوستان نظرشون با دلیل بگن واقعاً ابن تفکر منه، یا واقعیت همینه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه)