من یه سوالی داشتم

به نظر تون ادم باید به خاطر فقر قید ازدواجو بزنه من یه دخترم تقریبا میشه گفت تو رفاه نبودم خواستگار هم ندارم . البته من اگه میخواستم می تونستم با یکی از اطرافیون خودمون ازدواج کنم ولی دوست نداشتم چون طرز زندگیشونو دوست نداشتم .

من دنبال درس رفتم به همین دلیل هیچ کدامشون طرف من نیومدن زندگیاشونم دارم نگاه میکنم میبینم بعضیاشون 6 ماه بیکار و 6 ماه سرکار یا یه ماه سرکار .

کلا کارشون مشخص نیست اکثرشون هم قشر کارگر و ضعیف یعنی میبینم رفاه نیست میبینم تفاوت زن و بچشون رو با بقیه اقشار اگر منم ازدواج میکردم مثل اونا می شدم هر چند که تو خونه بابام هم خیلی خوش نمیگذره اما حداقل خودم و خودم هستم .

از طرفی هم دلم می سوزه برای خودم برای خیلی از اقشار جامعه میگم چرا نیاز به تشکیل خانواده باید حتما برای کسایی باشه که پول دارن ؟چرا نیاز طبیعی برای برآورده شدنش باید این همه زجر بکشی گاهی وقتا باور کنین میگم خوش به حال حیوونا که  وقتی بخوان ازدواج کنن سنگ جلو پاشون نیست توحیووناهم تک همسری هست .

اینجوری نیست که بی اشیانه باشن حتی گنجشکها هم اول لونه تهیه میکنن بعد میرن سراغ جفت گیری . انسان تو این وسط اومده با عقل خودش با حساب دو دو تا چهار تا کار رو سخت تر کرده .

هر رزو هم داره سخت تر میشه من احساس میکنم داریم به سمتی پیش میریم فقط یه عده ای خاص ازدواج کنن ازدواج یک کالای لوکسه .

هر کسی داشت ازدواج میکنه هر کی نداشت نمیکنه خیلی بده خیلی بده اومدیم با عقل ناقصمون شرایط رو بیش از حد سخت کردیم جهاز فلان مهریه فلان باشه خونه حتما داشته باشه ازدواج برای یه دختر فقیر و نجیب که درش خوشبخت بشه و احساس رضایت کنه غیر ممکنه زندگی هر روز داره سخت و سخت تر میشه .

اونایی هم که دستشون به دهنشون نمیرسه که دیگه واویلا هستن چون همینجوریش اونایی که وضعشون خوبه موندن  نمیدونم چرا زندگی انقده سخت شد ؟

من  خودم کلا قیدشو زدم اما بازم میگم دلم میسوزه .ازدواج میگن برای این که ادم از اون حالت بی مسئولیتی بیاد بیرون رشد کنه والا این روزا هر کی ازدواج میکنه یا وضعش توپه یا کمتر مشکل داره . چرا این همه جوان و مجرد داریم؟

نسلی که این همه مجرد داره رو فکر کنم باید در تاریخ ثبت بشه .ایران در یک برهه زمانی چندین میلیون دختر و پسر مجرد و چندین دختر بالا ی 30 سال تجرد قطعی داره .

آخه چرا ؟ لعنت به این زندگی که برای ما هیچی جز حسرت نداشت لعنت به این پول و شرایط اقتصادی که سرمنشا تمام اختلافات هست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه)