سلام خدمت دوستان خانواده ی برتر، امیدوارم که حالتون خوب باشه.

راستش خیلی از ماها اسلام رو قبول داریم، میدونیم وظیفمونه نماز بخونیم، یا حتی دوست داریم نماز بخونیم، قرآن بخونیم، دینمونو بهتر بشناسیم تا بهتر با حقوق خودمون و اطرافیان آشنا بشیم و نذاریم کسانی به اسم دین حقمونو بگیرن. اما به دلایلی اهمال کاری میکنیم.

خب! فواید نماز رو از لحاظ علمی میدونیم، یه سری از فوایدش که من تو زندگی خودم دیدم اینه که باعث میشه نظم بر قرار بشه توی کارهام.

وقتی بعد از نماز از خدا میخوام کمکم کنه گناه نکنم به دنبالش حواسم جمع میشه که دروغ نگم، غیبت نکنم و ....

و اینکه آرامشی که پیدا میکنم باعث میشه بهتر با اطرافیانم رفتار کنم و صبورتر باشم. هممون توی زندگی مشکل داریم، نمیگم نماز خوندن باعث میشه همه ی مشکلاتمون حل شه، اما تجربه ی شخصی خودم نشون داده که باعث میشه راحت تر باهاشون کنار بیایم و از لحاظ روانی بتونیم در کنار داشتن اون مشکل زندگی شیرینی هم داشته باشیم.

یکی از کاربران نظر بسیار خوبی داد. روزانه بعد از نماز چند صفحه قرآن بخونیم که قطعا اثراتی که ذکر کردم چند برابر میشه.  منتهی خیلی از ماها یا توی دانشگاه نماز میخونیم یا توی اداره تایم بین نهار و استراحت که محدود نماز میخونیم و معمولا وقت نمیکنیم قرآن بخونیم .

نظر شخصی من اینه صبح ها 7 دقیقه زودتر بیدار شیم بعد از نماز بتونیم یک صفحه با معنی قرآن بخونیم اینطور روزمونو بهتر شروع میکنیم. یا بعد از نماز مغرب که معمولا تایممون آزاد 3 صفحه قرآن با معنی بخونیم. یا تایم آزادمون شده 15 دقیقه سخنرانی افراد مذهبی رو گوش بدیم .

من خودم نمیدونم سخنرانی های چه کسی درست تره، ممنون میشم راهنمایی کنید. ما شاید نتونیم اطرافمونو عوض کنیم اما میتونیم خودمونو عوض کنیم تا راحت تر زندگی کنیم، با این کار فکر میکنم زندگیمون خیلی بهتر میشه.

حالا میدونید که برای انجام هر کاری اگر چند نفر باشیم خیلی تاثیرش بیشتر، چون افراد به هم کمک میکنن، انگیزه پیدا میکنن، سعی میکنن از دیگران عقب نیفتن، اگه دیدن کسی کوتاهی میکنه دستشو میگیرن انرژی های مثبتمون چند برابر میشه و ....

همونطور که از لحاظ روانشناسی میدونید کاری که 40 روز انجام بشه میشه عادت، تصمیم من اینه تا 40 روز هرکس که تمایل داره بیاد و گروهی تشکیل بدیم که نذاریم نمازمون قضا بشه و توی هر شرایطی خودمونو وادار کنیم سر برنامه بمونیم.

و زمانی که میخوایم بخوابیم بیایم و با افتخار بگیم یه روز دیگه هم تونستم موفق بشم و به امید اینکه افراد دیگر هم جذب بشن خوش باشید .

دوستام هر کس نظر بهتری داره که تکمیل یا تصحیح کننده ی نظر منه خوشحال میشم راهنمایی کنه.

ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)