سلام...

من یه مشکلی دارم که خیلی عذابم میده و اون اخلاقمه.... مادر و پدر خییییلی خوب و فهیمی دارم خیلی درکم‌ میکنن هوامو دارن منم عاشقشونم‌ و قدر دانشون ،  وقتی موردی نیست خیلی باهاشون مهربونم خیییلی واقعا (مامانمم میگه تو وقتی مهربون میشی جون میدی برا ادم ) ولی امان از وقتی که چیزی بشه تو اون لحظه که بد صحبت میکنم همش یه چیزی درونم میگه اینطور حرف نزن اینو نگو دو دقیقه دهنتو ببند .

ولی من ادم جوشی هستم بیشتر در مقابل خانوادم گاهی اوقات میتونم‌ چیزی نگم‌ ولی گاهی انگار من، من نیستم... تمرین کردم تا حالا ولی لحظه اصلش که باید سکوت کنم یا اروم باشم اصلا همه چی یادم رفته  بعدش که جوشش عصبانیتم خوابید  به خودم میام میبینم میتونستم فلان جا حرف نزنم حتی اگه حق با من بود و اونا تندروی کردن حتی اگه منظورمو نفهمیدن و سوءتفاهم شد من نباید اونطور بحث میکردم...

خسته شدم از خودم بدم میاد الان اینقدر گریه کردم،ادمیم اراده کنم به خیلی چیزا میتونم برسم  ولی انگار در این مورد اصلا عرضه ندارم....

همیشه مدیون اونام به خاطر تربیت  بچه هاشون از خیلی چیزا گذشتن ولی من... میدونم بعضی وقتا شاید دلشونو شکستم من در حال حاضر ۲۰ سالمه من از  اصلش بخوام بگم شاید سه چهار سالی باشه واقعا خودمو خدا و دنیا رو شناختم و از افکار و دنیای فانتزیم بیرون اومدم خیلی رو نماز اول وقت خوندن حساس شدم رو حجابم و پذیرش قلبی چادرم رو رفتارام و...

منظورم اینه تلنگرهایی که برای ادم مسلمونی شدم تو این چند سال گذشته تاثیر مهمی داشته ( قبلش فکر میکنم فقط یه بچه بودم که جز درس خوندن و نمره ۲۰ دغدغه ای نداشته )...

هر وقت دعوا میشه با اینکه میدونم غرورمو دارم ولی بعدش که پشیمون میشم سریع میرم عذرخواهی میکنم و کارایی رو که از دلشون دربیاره انجام میدم ولی میدونم خب نوش دارو بعد مرگ سهراب بی فایدست...

بیشترم فکر میکنم دلیلش اینه که نمیتونم حس اصلی درونمو یا حرف دلمو یا ذهنمو درست بهشون بگم ......کمکم میکنید و راهکارهایی رو بدید که بتونم تو اون لحظه خودمو نگه دارم بدون اینکه اونا فکر کنن من با غیظ اون کارو کردم (ترک محیط دعوا) یا بدون اینکه جوابشونو بدم بحث رو خاتمه بدم...؟

تو رو خدا کمکم کنید
اجرتون با امام حسین


مرتبط :

برای ترک صفات ناپسند با وجود شرایط سخت چه باید کرد؟

برای اصلاح ویژگی هیز بودن چکار باید کرد ؟

برای رفع ویژگی زود رنجی ، چه پیشنهاداتی دارید ؟

برای رفع بد خلقی و عصبی نشدن چکار باید بکنم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)