سلام خدمت همه دوستای نازنینم

راستش میخوام یه تجربه رو در مورد انتخاب همسر باهاتون در میون بذارم . این چند ماهی هم توی این وبلاگ بودم مطالب و سوالاتی رو در این زمینه دیدم به همین خاطر خواستم این حرفها رو بهتون بزنم تا شاید به کسی کمکی کنم که دیگه کسی این اشتباهو تکرار نکنه. نمیدونم شایدم حرفهام یه جورایی رنگ درد و دل رو هم داشته باشه.

من یه دختر زیر 25 سال هستم و حدود یکسال و نیمه که عقد کردم. قبل از ازدواج خیلی مراقب بودم که خدایی نکرده یه انتخاب اشتباه نداشته باشم و با عقل و منطق انتخاب کنم. یه سری ملاک های اساسی داشتم یعنی ایمان، اخلاق و تحصیلات و به هیچ وجه نمیتونستم با کسی که اینارو نداشته باشه ازدواج کنم.

خواستگار هم داشتم اما همشون یه چیزی کم داشتن یکی پولدار بود و خوشتیپ ولی تحصیلات پایین یکی همه اینارو داشت ولی اخلاق نداشت .

خلاصه هیچکدوم منو راضی نمیکردن تا اینکه شوهرم به خواستگاریم اومد و من دیدم که ایشون هر سه تا ملاک اصلی من رو دارن. من زیاد به پول اهمیت نمیدادم شوهرم موقع خواستگاری یه دانشجوی فوق بود و سربازی نرفته و خانواده که چندان توان حمایت از مارو نداشتن ولی اینا برام مهم نبود چون با دو سه سال صبر میتونستیم با هم زندگیمونو بسازیم.

من جواب مثبت دادم و بنا به دلایلی ما حدود پنج ماه نامزد بودیم و عقد نکردیم. بعد از جواب مثبت کم کم از اطرافیان حرف هایی در مورد اینکه ظاهرو اندام ایشون خوب نیست به گوشم رسید .

من همیشه میگفتم شوهرم یه قیافه معمولی داشته باشه برام کافیه اما یهو نسبت به قیافشون حساس شدم . متاسفانه در طول این پنج ماه متوجه شدم ایشون به طرز لباس پوشیدنشونم اهمیت نمیده و لباس های گشاد و کهنه و از مد افتاده میپوشن و اینجوری بود که کابوس های من شروع شد .

از یه طرف مردی رو داشتم که اخلاقش جذبم میکرد و از طرف دیگه قیافش منو آزرده. دیگه نه خواب داشتم نه میتونستم غذا بخورم . خیلی با پدر و مادرم صحبت کردم و حتی چند بار تصمیم گرفتم که نامزدی رو بهم بزنم ولی همش بهم گفتن که قیافه بعد از ازدواج عادی میشه گفتن که تو خیلی حساس شدی گفتن که اگه نامزدی رو بهم بزنی آبرومون میره و از این حرفا منم هر بار کوتاه میومدمو تحمل میکردم. 

حتی پیش چهار تا مشاورم رفتن اونام همگی گفتن قیافه بعد از ازدواج عادی میشه و از این حرفا تا اینکه بالاخره عقد کردیم. بعد از عقد فهمیدم ایشون خیلی مهربون تر و با شعورتر از اون چیزی هستن که من تصور میکردم. من بهش علاقه مند شدم الانم شوهرمو دوست دارم ولی این افکار لعنتی دست از سرم بر نمیداره .

من بلافاصله بعد از عقد نحوه لباس پوشیدن همسرمو عوض کردم و حسم خیلی بهتر شد ولی هنوز احساس خوبی ندارم مشکل اینجاست که شوهرم به شدت لاغره به همین خاطر هیچ لباسی بهشون نمیاد قدشونم فقط 5 یا 6 سانت ازم بلندتره و متاسفانه هر وقت کنارش راه میرم اصلا حس امنیتی که مردا به همسرشون میدن رو ندارم.

از شانس بدم منم قدم زیاد کوتاه نیست قصد تعریف از خودمو باور کنید ندارم ولی دوستام همیشه از چهره و اندامم تعریف میکردن و همینم باعث شده بیشتر عذاب بکشم.

کاش قدم کوتاه بود کاش قیافم خوب نبود ای خدا قصد ناشکری ندارم ولی شاید اینجوری راحتتر شوهرمو قبول میکردم. بیچاره شوهرم اون لیاقت بهتر از منو داره. فقط خدا رو شکر میکنم که لااقل از لحاظ جنسی باهاش به مشکلی برنخوردم .

اینم به خاطر اینه که مشکل من بیشتر بیرون خونه است شرمنده ام که اینو میگم ولی من خجالت میکشم از اینکه شوهرمو به دوستام معرفی کنم دلم نمی خواد کسی مارو با هم ببینه دائم فک میکنم همه میگن چه شوهر بدقیافه ای داره.

خدا منو ببخشه که نسبت به عزیزترینم این حسو دارم. وقتی بیرونم نمیخوام کسیو ببینم اما بالاخره چشمم به چند تا مرد میفته و شوهرمو مقایسه میکنم خسته شدم از این مقایسه ها بعضی وقتا احساس میکنم سرم داره منفجر میشه از بس مقایسه کردم ولی نمیتونم اینکارو ترک کنم ناخوداگاه شوهرمو مقایسه میکنم.

از طرف دیگه وقتی میبینم شوهرم اینقد دوستم داره اینقد بهم محبت میکنه و منم بعضی وقتا باهاش سردی میکنم از خودم متنفر میشم .کاش شوهرم فقط ده کیلو چاق میشد اینجوری مشکلات منم حل میشد ولی متاسفانه لاغریش ارثیه و به سختی میشه چاقش کرد .

الانم که سربازیه و هر دفه که میبینمش لاغرتر شده .کاش من میمردم اینجوری هردومون راحتتر بودیم. طلاق نمیتونم بگیرم چون نمیتونم نبودش رو تو زندگیم تحمل کنم از طرفیم وقتی هست دائم تو فکر اندم و قیافشم.

مشکل اصلی من دیگرانند اینکه روم نمیشه باهاش جایی برم ولی وقتی تو خونه کنارشم آروم ترم امیدوارم دیگه هیج کسی تو دنیا به بن بستی که زندگی من بهش رسیده نرسه .دوستای خوبم مثل من ترسو نباشین  و اگه احساس کردین کسی مناسبتون نیس قاطعانه بگین نه. برا منم دعا کنین .کسی هست تو شرایط من باشه یا این دورانو تجربه کرده باشه دوستان؟

ممنون میشم اگه بگید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه)