سلام

در این پست قصد معرفی کتابی رو دارم که برای خودم مفید بود و خوندنش رو به شما هم توصیه میکنم :

اگر خواستگار نیاید ; راهکار هایی کلیدی در رفع نگرانی های خواستگاری ویژه ی دختران همیشه بهار, نوشته ی حسن سهرابی , انتشارات حدیث راه عشق.

کتاب اگر چه حدود 200 صفحه است اما در قطع A5 . نگارش کتاب در 4 فصل و به صورت بیان نکته هستش, در مجموع 160 نکته .

در پیشگفتار با بررسی آمار و ارقام مربوط به جمعیت و درصد ازدواج و طلاق و ... مسائل و مشکلات ازدواج بچه های دهه 60 مطرح شده .

فصل دوم با عنوان " ویروس های زندگی دختری که خواستگار ندارد " در چند بخش نکاتی رو عنوان میکنه ; ضعف های شخصیتی , عدم ورزش و آراستگی مناسب, سخت گیری, بدخلقی, توهم حیا و رفتار های ضد مرد, ترس از جدایی از خانواده , منفی بافی و بدبینی به ازدواج و مردان, اضطراب از آینده و دوستی با پسران قبل از ازدواج

فصل سوم در مورد مین های عاطفی هستش; مردان شکارچی , طنازی, ترس از تنهایی, مسائل جنسی, ناامیدی از خدا و عدم مدیریت زمان و تعارض های تصمیم گیری و بالاخره فصل آخر تحت عنوان دختر توانگر , که خلاصه ای از مطالبش رو در ادامه آوردم
..........................................................................................

آدم ها سه دسته اند : معمولی _ موفق  _  توانگر

آدم های معمولی آرزوهای کلی دارند و حاضر به پرداختن هزینه های رشد خود نیستند.

آدم های موفق از بین آرزو های خود انتخاب میکنند و با قدرت به سمت هدف خود پیش میروند.

آدم توانگر اما معدل زندگیش بالاست ! و حال خوب را از نقاط مختلف زندگی بدست می آورد . دختر توانگر همه ی تخم مرغ های خود را در یک سبد نمیگذارد , او برای سلامتی ثروت معنویت دانش رابطه ی عاطفی خوب والدین هنر و ازدواج و ... برنامه دارد , توانگری یعنی هنر چند بعدی زیستن.

دختر توانگر سعی می کند در کنار موفقیت هایش ازدواج خوبی نیز داشته باشد لذا تلاش می کند در کنار موفقیت هایش انتخاب مرد مناسب زندگیش نیز باشد اما اگر چنین مردی نیامد دچار آشفتگی نخواهد شد چون مشغول سایر فعالیت ها و رشد هایش است. اینکه او اولویت اولش ازدواج است به معنی چوب حراج زدن به خود و سرمایه های وجودیش نیست !دختر توانگر دریچه های ذهنش را به ازدواج باز نگه می دارد و در کنار این حفظ آمادگی به رشد های فردی خویش ادامه می دهد.

برای سنجیدن وضعیت کلی زندگی نویسنده در مورد نمودار توانگری میگه

به این صورت که جنبه های مختلف زندگی که میتونه به آدم انرژی بده رو دور تا دور یک دایره می نویسیم ( مثل تحصیلات شغل در آمد خانواده تفریح ازدواج معنوبت و ...) بعد از این نقاط شعاع هایی به مرکز دایره رسم میکنیم و هر کدوم رو از 1 تا 10 علامت گذاری میکنیم و با سنجش شرایط خودمون به اون آیتم امتیاز میدیم . نهایتا نقاط رو به هم وصل می کنیم و یک شکل بدست میاد!

ممکنه اون شکل چند ضلعی مربع یا شکلای دیگه باشه . اما هر چقدر به دایره نزدیک تر و بزرگ تر بود این نشونه ی توانگر تر بودن شما داره . این نمودار کمک میکنه شما با نقاط ضعف و قوت خودتون آشنا بشید و اولویت هاتون برای رفع نقاط ضعف مشخص بشه.  دختر توانگر یک مجردی خوب را با حداکثر رشد توانایی های خود توسعه میدهد.

نکته ی 160 ام کتاب:

اگر خواستگار نیامد .... منتظر نباش دیگران برای تو کاری بکنند .

اگر خواستگار نیامد ... مسئولیت خودت را برای آینده پررنگ تر ببین.

اگر خواستگار نیامد ... میتوانی بروی دنبال خوبی( دین ) , زیبایی ( هنر) , دانایی( علم ) و خوشی ( شکر و رضایت).

اگر خواستگار نیامد ... بهره وری خود را از زندگی بالا ببر ! پاکی پیشه کن و شاد باش, هیحانات خود را با یک برنامه ریزی صحیح از انباشتگی خارج کن و از زندگیت لذت ببر

باشد که خداوند شما را از فضل خویش بی نیاز کند.

الی خانوم🌹


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)