سلام

میرم سر اصل مطلب:

میشه گفت اکثریت ما آدما هدفمون از درس خوندن اینه که پیشرفت کنیم بتونیم دیده بشیم و البته استقلال مالی پیدا کنیم.

شاید باورتون نشه ولی من هیچوقت به این استقلال مالی فکر نمیکردم یعنی درس و هیچوقت برا این نخوندم که در آینده بتونم کار کنم و دستم تو جیب  خودم باشه صرفا به خاطر علاقه میخوندم و اینکه بتونم اطلاعاتمو بالا ببرم و حالا در یه زمینه ای هم تخصص داشته باشم.

نمیگم دوست نداشتم کار کنم اتفاقا تا اونجا که در توانمون هست باید تلاش کنیم که از علممون بهره ببریم ولی به عنوان یه خانم با خودم میگفتم حتی اگه کارم پیدا نکردم آسمون که به زمین نمیاد این دانش و اطلاعات تو زندگی شخصیم به کار میاد و بعد نمودشو تو جامعه میبینم .

ولی حالا به این نتیجه رسیدم که:

ما خانما مجبوریم استقلال مالی داشته باشیم که فردا پس فردا دستمون جلو شوهرامون دراز نباشه!! متأسفانه اغلب آقایون درک این موضوع براشون سخته که وقتی خانمشون خانه دار هستش و هیچ منبع درآمدی نداره و هیچ پشتوانه مالی نداره خودش باید همه جوره خانمشو ساپورت کنه خودش باید نیازای زنشو بدونه و قبل از اینکه دست زنش جلوش دراز بشه حمایتش کنه!!

خانمای قدیمی که میشه گفت اکثریتشون خانه دار هستن با این قضیه سوختن و ساختن ولی خانمای این دوره اهل سوختن و ساختن نیستن با بقیه کاری ندارم خودمو مثال میزنم:

با اینکه مجردم ولی وقتی فکر میکنم اگه حالا به هر دلیلی نتونم یه کار خوب پیدا کنم و خونه دار بشم چطور میتونم برا خرید یه لباس ساده یه آرایشگاه رفتن حتی خرید برا خونه مرتب دستم جلوی شوهرم دراز باشه که آیا چندر غاز بذاره کف دستم یا نذاره حتی تصورشم برام سخته حس میکنم تمام عزت نفس و غرورم با این کار له میشه برا همین به خودم قول دادم تا یه کار خوب در شأن خودم پیدا نکردم به ازدواج فکر نکنم حتی اگه خواستگارم باشعورترین مرد روی زمین باشه.

 4-5 سال قبل راجع به خانمای فروشنده، منشی، خدمتکار و ... تفکر درستی نداشتم یعنی دوست نداشتم خانما تو این زمینه ها فعالیت کنن ولی الان با اینکه خودم به هیچ عنوان نه روحیه این کارها رو دارم و نه قصد انجامشو اما لااقل تونستم درکشون کنم و بهشون حق میدم ( لطفا به کسی برنخوره خودمم اشاره کردم که قبلا تفکر درستی نداشتم)

خوبه که مرد تکیه گاه زنش باشه هیچ چیزی برای زن لذت بخش تر از این نیست ولی خیلی بده که زن وابسته به شوهرش باشه اونم فقط به خاطر پول اینطوری هر روز طعم حقارت رو میچشه.

پس آقایون متأهلی که همسرتون خانه دار هست لطف کنید اگه تا حالا به این شیوه اشتباه به همسرتون پول میدادید از این به بعد سر ماه یه مبلغی رو به حسابشون بریزید و حالا اگه این کارم نکردید لااقل در ماه یکبار بهشون دستی پول بدید که تا آخر ماه کفایت کنه و مدام از شما طلب پول نکنن اینطوری خیلی تو چشم خانما عزیز و بزرگ میشید.

آقایون مجرد هم ان شاء الله در آینده همین رویه رو پیش بگیرن مطمئن باشید ضرر نمیکنید اینطوری نشون میدید که چه روح بزرگی دارید عزت نفس همسرتونم حفظ میشه و چی بهتر از این...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه)