سلام

بگذریم از بحث آخرت !

عاقل اونه که در کنار اهداف کوتاه مدت ، به اهداف بلند مدتش هم فکر کنه ، گاهی لازمه برای این که به اهداف بلند مدت مون برسیم و به بهترین نحوه از رسیدن به اون اهداف لذت ببریم باید از اهداف کوتاه مدت چشم پوشی کنیم .

زیبا دیده شدن از اهداف کوتاه مدت هستش و ازدواج هدفی بلند مدت ! کسانی که با پوشش بد در جامعه ظاهر میشن از دو جهت ضرر می کنند :

1 - در ازدواج بیشتر از هر چیز به زیبایی اون ها توجه میشه . این زیبایی بدون شک همیشگی نیست و در مدت کوتاهی از دید مرد کم رنگ میشه . اون وقته که سایر خصوصیت های یک زن نمایان میشه . همون ویژگی هایی که باعث دوام زندگی میشه ولی اون ویژگی ها موقع انتخاب شدن ، دیده نشدند .

چون این دسته از خانم ها بیش از حد روی زیبایی ظاهری شون تکیه کردند و طبیعتا کسانی رو جذب خودشون می کنند که بیش از حد به زیبایی ظاهری توجه می کنند ! این عامل اصلا اجازه ی نمایان شدن ویژگی های زندگی ساز رو نمیده .

این که زیبایی ظاهری بعد از مدتی عادی میشه قابل انکار نیست . از مردی که به خاطر زیبایی ظاهری با خانمی ازدواج کرده چه انتظاری میشه داشت ؟ !

پس دخترهای بد پوش اول از همه به زندگی زناشویی آینده خودشون لطمه وارد می کنند .

2 - ضرر دوم ادامه ی ضرر اول هستش که سایر دختران و زنان بد پوش به هم وارد می کنند .
گفتیم که زیبایی ظاهری برای مرد بدون شک عادی میشه ، اینو بذارید کنار مسابقه ی زیبانمایی که در خیابون راه افتاده ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟!

از یه طرف مرد ظاهر بین ، زیبایی همسرش براش عادی شده ، از طرف دیگه هر روز تعداد زیادی خانم زیبا شده میبینه . بدون رودربایسی میگم ، اون آقا دلش می خواد ! شرعی یا غیر شرعی  می خواد یه زیباتر کنارش باشه . فرض کنیم به دومی هم رسید . یه مدت دیگه سومی رو میبینه !!! و ... !

به بیان ساده تر ، شوهر دزدی رواج پیدا میکنه . زمانی فاجعه به بار میاد که چنین زن و شوهرهایی بچه دار میشن .

ظاهر پرستی درمان نشده ی مرد + مسابقه زیبانمایی در خیابون + احتمالا مهریه بالای زن + وجود بچه = ؟!

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)