بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
این زندگی چه قدر کوتاهه ...
من و همه ی کسانی که میشناسم همه خانواده ام همه عزیزانم همه یه روزی میرسه طعم مرگ رو می چشیم

(و متاسفانه اگه کوچکترین عضو خانواده و فامیل باشی مجبوری پیر شدن و از دست رفتن یکی یکی عزیزانت رو ببینی 😢 )

مرگ نهایت کار همه ماست و بعد نسل جدیدی به این دنیا میان ، چرخه ای که همیشه بوده .
روزی میرسه که تو و هر که میشناختی زیر خاک خوابیده اند .   همه دهه 50 ای ها 60 ای ها 70 ای ها و 80 ای ها و... همه کسانی که الان دارن این متن رو می خونند  .

و این که زیبایی ثروت همه نعمت ها ، هیچ کدوم رو با خودمون نمی بریم و هیچ تضمینی هم نیست در همین زندگی کوتاهمون همیشه باشند

سلامتی و قدرت و زیبایی و... با افزایش سن تحلیل پیدا میکنند این ها همه قانون خداوند هستند . پلک های افتاده پوست چروک موهایی که سفید شده یا از بین رفته زیبایی که برنمیگرده شاید روزی برسه حتی نتونیم کارهای شخصی خودمون رو انجام بدیم .

و بدترین قسمت ماجرا اینکه نمیتونیم تصور کنیم جوانی هم یه روز تموم میشه یادمون میره  همه چی یه روز تموم میشه ؛ شاید هم نمی خوایم که یادمون باشه .

بار ها به این فکر میکنم اگه به سن پیری برسم حسرت چه چیزهایی رو میخورم ؟تو اون دنیا چی ؟

شاید حسرت محبت ها و کمک هایی که میتونستم بکنم ولی دریغ کردم . افسوس به خاطر گناه هایی که کردم .ظلم هایی که در حق خودم و دیگران انجام دادم . دل هایی که شکستم .تمام لحظاتی که می تونستم از زندگی لذت ببرم و خدا رو شکر کنم درعوض  زندگیم رو با تلخی گذرندم . تمام لحظه های زندگیم که به جای یاد خدا فقط درگیر این دنیا گذرا و کوتاه بودم

می ترسم ، میترسم از روزی که این همه حسرت و افسوس داشته باشم ، از اینکه دیگه فرصت جبران نداشته باشم ،  از اینکه داشته هام رو از دست بدم .

تنها کاری که میتونم اینکه به ریسمان الهی چنگ بزنم از خالقم کمک بخوام و بهش توکل کنم
آرامش حقیقی و معنی اصلی زندگی رو کسی میفهمه که لذت ایمان واقعی رو چشیده باشه
خوشا به حالشون

امام علی (ع ):
برای دنیایت چنان عمل کن که گویا در دنیا تا ابد زندگی می‌کنی؛ و برای آخـرتت چنان عمل کن که گویا همین فردا می‌میری
التماس دعا


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)