سلام به همه رفقای با معرفت و دلسوز خودم
من 23 سال سن دارم. تقریبا 6 ماه پیش رفتم خواستگاری دختری 18 ساله. من و دختر خانم توی یه محل زندگی میکنیم. من کاملا خانوادشون رو میشناسم و مدت زیادی هم هست که با برادرش رفیق نزدیک هستم.

مادرم چون با مادرش دوستن رفت مطرح کرد و بعد یه خورده ناز کردن که دخترم الان درس میخونه اینا ولی یه روز رو مشخص کردن که ما با هم بریم صحبت کنیم. چون خانوادشون خانواده مذهبی و تو محل شناخته شده هستن دخترشون خواستگار زیاد داشته ولی اولین نفری که رسما رفت و باهاشون صحبت کرد بنده بودم.

بعد از اینکه من رفتم صحبت کردم احساس کردم که خیلی بهم میخوریم. یه هفته بعد مادرم تماس گرفت که جواب بگیرن مادرشون گفته بودن که یه روز دیگه بیان برای جلسه دوم ولی فرداش خواهرشون تماس گرفتن و گفتن خواهرم مردد بوده رفته استخاره کرده و جوابش خوب نبوده.
حالا من میخوام نظر شما رو درباره این قسمت بدونم:
من خیلی ناراحت شدم، چون احساس میکردم که دختره رو خیلی دوست دارم ولی انگاری فقط یه طرفه بوده. بعدش من فهمیدم که اینا قبل اینکه به من جواب بدن باز خواستگار قبول کردن و به یکی از دوستان مشترکمون گفته بودن که این دختر الان 18 سالشه و میتونه خواستگارای بهتری براش بیاد.

من میخواستم بعد از چند وقت دوباره اقدام کنم ولی بعد از این حرفا دیگه خیلی ناراحت شدم. حالا بعد چند ماه مادرش یه جورایی غیر مستقیم به خودم گفت بیاید دوباره جلو ( مادرش اومد گفت که اون یکی دامادم هم اومد خواستگاری ولی استخاره کردیم بد اومد ولی دوباره 4 ماه بعد اومد و قسمت هم شدن و الانم خیلی باهم خوبن)

اما حتی اون موقعه ای که بهم این حرفا رو زدن یکی از دوستام گفت که الان یه خواستگار داره که توی جلسه سومش هست. من مادرم مشکلی نداره با رفتن من ، ولی از یسری حرفا دلخور شدیم. مثلا خانوادم میگن خانواده ای با این همه اهل مسجد و هیات بودن نمیدونن که تا میشه عقلانی فکر کرد چرا استخاره ؟ یا بابام میگه دختره زشته.

داداشام دیگه مثل اول باهاشون حال نمیکنن و خودمم از دستشون دلخورم. مهمتر از همه اینه که من احساس میکنم که دیگه با معیارام نمیخونن. ولی یه حسی میگه وقتی دختره منو میبینه دوسم داره ولی میگم مثل دفعه قبلی شاید اشتباه فکر میکنم. و بعدش اینه که وقتی میبینمش به هم میریزم و نمیتونم فراموشش کنم. رفیقم میگه تو بری جای دیگه خواستگاری همه چیز یادت میره. ولی نمیدونم چیکار کنم.
خیلی خیلی زیاد ممنون میشم کمکم کنید.
ضمنا برام دعا کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)