سلام

حقیقت اینه که خود خداوند هدایت ما انسان ها رو بر عهده داره ، اگه سعی نکنیم هدایت خدا رو پس بزنیم ، خدا بهترین همسر رو جلوی سر راه ما قرار میده .

ذکر این نکته ضروری هستش که تعریف خوب بودن همسر از نظر شما، با تعریف خوب بودن از جانب خدا فرق داره . ممکنه شما بگید یه همسر میخوام قدش ... ، رنگش ... ، وزنش ... ، وضع مالی ... و ... ، از نظر من این ویژگی های یه همسر خوب هستش ! اما نظر خدایی که می خواد شما رو هدایت کنه هم همینه ؟!

با توجه به ویژگی هایی که دارید، خدا افرادی رو سر راه شما قرار میده که می تونن به شما کمک کنن تا به سعادت برسید ، ممکنه اون شخص خوشگل نباشه ، پولدار نباشه ، قدش ... نباشه و ... ، اما توانایی اینو داره که در رسیدن به کمال بهترین کمک ها رو به شما بکنه .

خدا با اتفاقاتی که برای ما رقم میزنه ، با ما مکالمه می کنه ! ، حتی یه ذره خاک هم بدون اذن خدا از زمین بلند نمیشه ، بنابراین بنده معتقدم اگه به اتفاقاتی که اطراف ما رخ میده دقت کنیم ، پیام های خدا رو درک می کنم . با این اوصاف ، هر پیشنهاد ازدواجی که به شما میشه ، در واقع پیشنهاد خدا برای شماست . وظیفه ی شما اینه که با دقت پیشنهاد خدا رو بررسی کنید !

ممکنه فرد پیشنهاد دهنده مناسب شما نباشه ، شاید خدا می خواسته به شما بگه رفتاری که داری باعث شده چنین کسی بهت پیشنهاد ازدواج بده ، پس خودت رو اصلاح کن .

مثل اون دختر خانم هایی که ظاهر و باطن شون یکی نیست ، مثلا در باطن دختر خوبیه ، اما رفتار و ظاهرش طوری هستش که پسران ... رو جذب می کنند! 

بنابراین افرادی که برای ازدواج سر راه شما قرار می گیرند رو به خاطر قد ، ظاهر ، رنگ و ... رد نکنید بلکه اخلاق و دینش رو بررسی کنید . 

به دنبال این نباشید که با طرف مقابل کفویت کامل داشته باشید ، به عبارت دیگه منتظر کسی نباشید که کاملا شبیه خود شما باشه، یا این که همه ی معیارهای مد نظر شما رو داشته باشه  .

چه بسا همون کسی رو که با خاطر قد و هیکل و در کل ظاهر ، رد کردید همون شخصی بوده که می تونسته شما رو در راه رسیدن به کمال کمک کنه ، اما شما اون رو پس زدید . به زبان ساده تر ، اون شخص مناسب ترین فردی بود که سر راه شما قرار گرفت اما شما اون رو رد کردید . 

در پایان دو نکته مهم رو خدمت تون یادآوری می کنم :

1 – به دنبال این نباشید که در ازدواج به آرامش کامل برسید ، مشکل مالی نداشته باشید و در کل به دنبال این نباشید که با ازدواج کردن دنیا به شما لبخند بزنه و لبخندش تا آخر عمر دوام داشته باشه !

خواه ناخواه بعد از ازدواج  ، ما دچار مشکلاتی میشیم ، اما نکته جالبش این جاست که ما می تونیم نوع مشکلات مون رو تا حدودی خودمون انتخاب کنیم !

پول ، ظاهر زیبا و امثالهم باعث موفقیت یک ازدواج نمیشن ، اگه این طور بود پس نباید در بین پولدارها و خوشگل ها ! طلاقی اتفاق بیافته و یا مشکلی پیش بیاد . بنابراین شما می تونید بگید سختی مشکلات مالی رو تحمل می کنم اما وارد محیطی که فلان مشکل رو داره نمیشم ،  با کسی که از لحاظ ظاهری عالی نیست ازدواج می کنم اما از فلان مشکل دور می مونم . 

2 – زندگی اصلی و دائمی در دنیای پس از مرگ منتظر ماست ، بنابراین سعی نکنید بهشت مورد نظرتون رو همین جا بسازید ، این شدنی نیست . ازدواج ها رو ساده برگزار کنید ، اون همه سختی در پیدا کردن همسر و مخارج عروسی رو متحمل میشید اما ممکنه خدای نکرده ! همون شب عروسی حضرت عزرائیل رو ببینید که میگه بیا بریم !

رفتار بعضی ها قبل از ازدواج کردن طوریه که انگار از خدا تضمین گرفتن 100 سال دیگه زنده باشن ، یعنی در همین حد می خوان محکم کاری کنن !

ازدواج یه سکوی پرتاب هستش برای اون هدفی که آفریده شدیم ، نه برای خوشی های زودگذر این دنیا که از یک ثانیه ی دیگه اون خبر نداریم .

شاید حالا مقداری قبول توصیه پیامبر (ص) آسون تر باشه که فرمودند ، برای ازدواج اخلاق و دین طرف مقابل رو بررسی کنید . 

دختر و پسری که اخلاق و دین شون مناسب باشه ، اهرم اخلاق و دین نمیذاره که اون ها نسبت به سختی های زندگی بی تفاوت باشن ، به هم ظلم بکنن ، به هم خیانت بکنن.

پسری که اخلاق و دین داشته باشه ، مایحتاج زندگی رو از زیر سنگ هم که شده پیدا میکنه، نون حرام به خونه نمیاره که خودش و خانواده ش رو گرفتار کنه ؟ مگه کم داریم مردان تحصیل کرده ای که برای تهیه مخارج زندگی به کارهای ... مشغول هستند، چی اون ها رو وادار کرده که پرستیز مدرک تحصیلی رو نادیده بگیرن ، آیا چیزی به غیر از اخلاق و دین چنین قدرتی دارند ؟

دختری که اخلاق و دین داشته باشه تمام تلاشش رو برای آرامش شوهرش میکنه . به خاطر کمبود ها به شوهرش سرکوفت نمیزنه ، بداخلاقی های گاه و بی گاه شوهر رو با هدف کسب پاداش از خدا تحمل میکنه و ... .

زن و شوهری که اخلاق و دین داشته باشن ، تمام تلاش شون رو در مسائل زناشویی می کنن ، چون اخلاق و دین داشتند طبیعتا اهل چشم چرونی و دیدن تصاویر مستهجن نبودند پس تنوع طلب نشدند . این طوری وقتی با هم خلوت می کنند ، اون چیزی رو که می بینن از نظر خودشون بهترینه و همسرشون رو با دیگران مقایسه نمی کنن .

شما از زندگی دنیایی، چیزی بیشتر از این انتظار دارید ؟!

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) فرهنگ سازی (۱۲۳ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)