سلام به همه بندگان خدا، خوب هستین؟

میدونم وضع اقتصادی خیلی ها، بسیار خرابه و خیلی ها با مشکلات اقتصادی بدی دست و پنجه نرم می کنن. تا حالا فکر کردین اون بچه ای رو که شب ها چیزی نداره بخوره و شکم گرسنه می خوابه چه حسی داره ؟ 

خیلی از ماها رو دیدین که وقتی روزه می گیریم بعد موقع افطار سیر می خوریم ولی اون بنده خدایی که بازم اون شب رو باید شکم گرسنه بخوابه چه حسی داره ؟ 

راستش هدفم اینه که بتونم به نیازمندان واقعی جامعه کمک کنم. احتمالا دیر یا زود یه قسمت بذارم روی سایتی که دارم واسه جمع آوری کمک ها و اگه دیدم جواب میده حتی یه سایت مجزا واسه این کار طراحی کنم. 

مشکل من پیدا کردن نیازمندای واقعی و چگونگی درخواست به این بندگان خداست ! به نظرتون چطور می تونم نیازمندای واقعی رو پیدا کنم ؟ نیازمندهایی که واقعا حتی غذای ساده هم به سختی گیر میارن و توی وعده های روزانه اشون می مونن. 

مثلا خودم برم بگردم و بچه های کار رو پیدا کنم ؟ می دونین که خیلی ها هم هستن که با وجود ضعف اقتصادی بسیار بدشون به هیچ وجه حاضر نمیشن از کسی کمک اینجوری قبول کنن. می خوام جوری باشه که این افراد هم حس بدی از کمک کردن بهشون، نداشته باشن. مثلا به این افراد اینجوری بگم که این پول قرض هستش و هر وقت داشتی پس بده  ( البته اینم بگم اگه پس هم ندادی حلاله ) خوبه؟ راهکار خوبی به ذهنتون میرسه؟

اگه ان شاء الله کار خوب پیش رفت و خواستم یه سایت جدید طراحی کنم ، چطور طراحیش کنم که نیازمندان واقعی بدون حس بدی بتونن درخواست بدن ؟ بعدش چطور طراحیش کنم که شاید اگه یه عده خواستن سوء استفاده کنن و خودشون رو الکی نیازمند جلوه بدن نتونن درخواست بدن؟ راهکار خوبی به ذهنتون میرسه؟

لطفا آیات زیر رو حتما بخونیم؛

و آنچه را از خوبی ها و اموال انفاق می‌کنید، برای خودتان است؛ (ولی) جز برای رضای خدا، انفاق نکنید! و آنچه از خوبی ها انفاق می‌کنید، (پاداش آن) به طور کامل به شما داده می‌شود؛ و به شما ستم نخواهد شد. (قسمتی از آیه 272 بقره)

(این صدقات‌) براى آن (دسته از) نیازمندانى است که در راه خدا فرومانده‌اند، و نمى‌توانند (براى تأمین هزینه زندگى‌) در زمین سفر کنند. از شدّت خویشتن‌دارى، فرد بى‌اطلاع، آنان را توانگر مى‌پندارد. آنها را از سیمایشان مى‌شناسى. با اصرار، (چیزى‌) از مردم نمى‌خواهند. و هر مالى [به آنان‌] انفاق کنید، قطعاً خدا از آن آگاه است. (بقره - 273)

آنها که اموال خود را، شب و روز، پنهان و آشکار، انفاق می‌کنند، مزدشان نزد پروردگارشان است؛ نه ترسی بر آنهاست، و نه غمگین می‌شوند. (بقره – 274)

و بشتابید به سوی مغفرت پروردگار خود و به سوی بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است.  (آل عمران – 133)

همانها که در توانگری و تنگدستی، انفاق می‌کنند؛ و خشم خود را فرو می‌برند؛ و از خطای مردم درمی‌گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. (آل عمران - 134)

نیکى آن نیست که روى خود به جانب مشرق و مغرب کنید، بلکه نیکوکار کسى است که به خدا و روز بازپسین و فرشتگان و کتاب خدا و پیامبران ایمان آورد. و مال خود را، با آنکه دوستش دارد، به خویشاوندان و یتیمان و درماندگان و مسافران و گدایان و دربندماندگان ببخشد. و نماز بگزارد و زکات بدهد. و نیز کسانى هستند که چون عهدى مى‌بندند بدان وفا مى‌کنند. و آنان که در بینوایى و بیمارى و به هنگام جنگ صبر مى‌کنند، اینان راستگویان و پرهیزگارانند. (بقره – 177)

هرگز به نیکوکارى نخواهید رسید تا از آنچه دوست دارید انفاق کنید؛ و از هر چه انفاق کنید قطعاً خدا بدان داناست. (آل عمران – 92)

هرگز دستت را بر گردنت زنجیر مکن، (و ترک انفاق و بخشش منما) و بیش از حدّ (نیز) دست خود را مگشای، تا مورد سرزنش قرار گیری و از کار فرومانی! (اسراء – 29)

و کسانی که هرگاه انفاق کنند، نه اسراف می‌نمایند و نه سخت‌گیری؛ بلکه در میان این دو، حدّ اعتدالی دارند. (فرقان – 67)

آنهایی که از مؤمنان اطاعت کار، در صدقاتشان عیبجویی می‌کنند، و کسانی را که (برای انفاق در راه خدا) جز به مقدار (ناچیز) توانائی خود دسترسی ندارند، مسخره می‌نمایند، خدا آنها را مسخره می‌کند؛ (و کیفر استهزاکنندگان را به آنها می‌دهد؛) و برای آنها عذاب دردناکی است! (توبه – 79)

منتظر ایده های خوبتون هستم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)