سلام دوستان

بیست و شش ساله ام . من یکی از خواستگارانم رو که کلا شریط خوبی داشت به خاطر خوب حرف نزدن از دست دادم . خب باید اعتراف کنم که اون پسر اولین خواستگارم بود و من هم بی تجربه بودم. موقعی که داشتم باهاش حرف میزدم فقط دنبال این بودم از تو حرفاش مثلا مچش رو بگیرم و بگم این طرز رفتار و طرز فکرت اشتباهه! ( الان میدونم که نباید این طور میکردم. چون اون داشت صادقانه اون چه که هست رو میگفت... میتونستم باهاش مخالف باشم ولی با طرز بیان درست. به قولی حتی با زبان بدن مناسب) از اینکه ایشون رو از دست دادم همیشه ناراحتم.

الان به این نتیجه رسیدم که تو خواستگاری (بخصوص سنتی) نباید جلسه اول طوری رفتار کرد و حرف زد که پسر کلا بذاره بره. مشکلم این هست که نمیدونم چطور باید حرف بزنم ! سوالم کلیشه ایه. میدونم ... 

ولی واقعا نمیدونم چطور بیان کنم . من به خاطر اعتقاداتم چون تا حالا با هیچ پسری دوست نبودم و همیشه با پسرها جدی و خشک ( دقت کنید ننوشتم عصبانی و اخمو ، فقط بدون صمیمت و لبخند و عشوه ) رفتار کردم الان همین رفتار رو با خواستگارانم دارم موقع حرف زدن. خیلی خودم رو کنترل میکنم که این حالت رو موقع حرف زدن با طرف مقابلم نداشته باشم ولی گاهی باز میرم تو قالب برخورد خشکی که با همه پسرها دارم. و مطمئنم که پسر فکر میکنه من چقدر بی احساس و خشک و جدی ام!

خواهش میکنم لطفا راهکار بدین بهم . چیکار کنم؟

پسرها واقعا چنین برداشتی میکنید از دخترها وقتی این برخورد رو میبینید تو خواستگاری ؟ چیکار کنم؟  خواهش میکنم هر کسی چیزی میدونه که میتونه راهنماییم کنه دریغ نکنه لطفا.

یک دنیا ممنون


مرتبط:

خیلی خاستگار دارم اما بی نتیجه می مونه، چرا؟

مشکل کار من کجاست که هیچ کس منو نمی خواد؟

در جلسه اول خواستگاری، به خواستگار دل نبندید

زیاد خواستگار داشتم ولی هیچ کدوم حتی زنگ نزدن جواب بگیرن

خسته شدیم از بس خواستگار اومد و رفت

چه مشکلی دارم که خواستگارهام منصرف میشن

نیامدن و پشیمان شدن خواستگارها

خواستگار دارم اما اصلا به نتیجه نمیرسه

چرا خواستگار میره و پشت سرشم نگاه نمی کنه ؟!

به طرز عجیبی خواستگارهام میرن و بر نمی گردن

بعضی خانواده ها انگار تفریحی میرن خواستگاری !

هیچ کدوم از جلسه های خواستگاریم به جلسه دوم نکشیده

چه مشکلی دارم که خواستگارام میرن و دیگه بر نمیگردند ؟

با اصرار اومدن و مشتاق رفتن و بعد گفتن نمیخوایم، استخاره بد اومده !

خبری از خواستگارم نشد، تماس بگیریم و علت رو جویا بشیم ؟

هر خواستگاری که میاد قسمت نمیشه


مرتبط با اولین جلسه خواستگاری یا قرار آشنایی:

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

کسب شناخت از دختر در اولین جلسه خواستگاری

برای شناخت ، یک جلسه خواستگاری بهتره از چند سال دوستی است

روش افزایش شناخت از دختر در یک جلسه خواستگاری

خواستگاری راهی درست برای شناخت

نوع پوشش دخترها و شناخت ذائقه پسرهای دم بخت

در جامعه ما آقایون و خانم ها شناخت ناقصی از هم دارند

در خواستگاری بهتر میشه طرف رو شناخت یا در دوستی ؟

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

خانم ها در جلسه اول خواستگاری به چه چیزهایی توجه می کنن؟

در جلسه اول خواستگاری آقایون به چه چیزهایی توجه میکنند ؟

برگزاری جلسه اول خواستگاری در بیرون از خونه دختر

اگر خواستگاری در جلسه اول به دلتون نشینه، بازم ادامه میدید؟

بعد از جلسه اول خواستگاری چطور بگیم که مایل به ادامه هستیم ؟

در جلسه اول آشنایی چطور میشه سنگین، منطقی و با احساس بود ؟

رفتار پسر در جلسه اول خواستگاری چطور باید باشه ؟

نوع لحن و نحوه برخورد در جلسه اول آشنایی برای ازدواج

شرح واکنش های مراحل اول آشنایی برای ازدواج

در جلسه آشنایی بین پدرم و خواستگارم بحث شد

در جلسات آشنایی ازدواج خودِ واقعی مون رو معرفی کنیم

مدیریت اولین قرار آشنایی برای ازدواج

تجربه اولین خواستگاری !!!

آداب بیرون رفتن در مرحله آشنایی قبل از ازدواج چیه؟

در خواستگاری چطوری باشیم که خوب دیده بشیم؟!

رفتار پدر و مادر دختر توی خواستکاری باید چه طور باشه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)