بارها در خانواده برتر سواالاتی از خانم ها مطرح شده که چرا خواستگار میره و برنمیگرده، یا اینکه چرا خواستگار برام معرفی میشه اما خواستگاری نمیان؟! میخوام تجربه خودم رو بگم. شاید پاسخی باشه برای دخترانی که براشون سواله.

سال گذشته برادر ما، دختر خانمی رو جایی دیده بود و پسندیده بود، (شناختش در حد فقط اسم، فامیل،آدرس خونه، سلام و خداحافظ بود). اومد به خانواده اطلاع داد و گفت یک همچین فردی هست، برید ببینید آمار بگیرید چه جوریاست و این ها کی هستند و به هم میخوریم یا نه. تا بعدا بریم خواستگاری رسمی.

ما هم، با پرس و جو و به همراه واسطه ای که با جستجوی زیاد پیدا کردیم و اون رو مییشناخت، به بهانه ای رفتیم خونه شون. (البته و متاسفانه  واسطه از دهنش در رفته بود و به دختر گفته بود ما کی هستیم ولی مادر دختر نمیدونستن). اون جا که رفتیم اتفاقا آشنا هم از آب در اومدن. اما از نظر فرهنگی و سبک زندگی بهم نمیخوردیم. ما هم واقعیت رو به برادرمون گفتیم و خودش هم تحقیق کرد از برادر خواهر های اون دختر گرفته تا بقیه.

پدر و مادرم بهش گفتن با این حال، تصمیم نهایی با خودته و ما دخالتی نمیکنیم؛ (برادرم وابستگی و شناخت کامل ازش نداشت فقط به عنوان گزینه ای که فکر میکرد قابل بررسی هست تصمیم به خواستگاری داشت)، در نهایت بعد از فکر کردن و بررسی، منصرف شد. و الان همین ماه آینده داره با یک دختر خانم دیگه که  با هم سازگاری فرهنگی و تفاهم دارند نامزد میکنه.

حالا شما دختران عزیز این هایی که ممکنه خانم باجی وار میان به عنوان خواستگاری اولیه بیان منزل و یا اینکه شما در جلسه اول خواستگاری پسر و خانواده ش رو میبینید اصلا و ابدا به چشم خواستگار نهایی نبینید و امید نبندید این ها رو فقط به چشم گزینه ببینید که قراره بعدش هر اتفاقی بیافته. تعهدی که نیست و قول و قراری نیست که زده بشه زیرش.

قرار نیست با هر خواستگاری و هر دیدنی، به شما تعهد داده بشه که این قراره با شما ازدواج کنه. متاسفانه خواستگاری سنتی در فرهنگ ما همینه، به  این زودی هم تغییر پیدا نمیکنه.

اگر خواستگاری سنتی رو به این چشم و از این زاویه ببینید این جوری آرامش بیشتری دارید. و کمتر سوال میکنید، اما اگر کیسی  دارید که قبلا به شناخت کافی در اثر ارتباط طولانی با هم رسیدید و ایشون قول و قرار ازدواج داده اما زده زیرش و ناپدید شده  میتونید ازش شاکی باشید.

من خودم دخترم، من هم مثل شما اعصابم خورد بود که چرا میان و میرن و پیداشون نمیشه. ولی دیگه از بعد این اتفاق برای برادرم دیگه خودم هم اصلا به این خواستگارهای سنتی به چشم خواستگار نهایی نگاه نمیکنم و میان و میرن و برام دیگه مهم نیست و میخوام از این به بعد سبک سنتی رو کلا حذف کنم. ترجیح میدم غیرسنتی ازدواج کنم.


مرتبط:

زیاد خواستگار داشتم ولی هیچ کدوم حتی زنگ نزدن جواب بگیرن

خسته شدیم از بس خواستگار اومد و رفت

چه مشکلی دارم که خواستگارهام منصرف میشن

نیامدن و پشیمان شدن خواستگارها

خواستگار دارم اما اصلا به نتیجه نمیرسه

چرا خواستگار میره و پشت سرشم نگاه نمی کنه ؟!

به طرز عجیبی خواستگارهام میرن و بر نمی گردن

بعضی خانواده ها انگار تفریحی میرن خواستگاری !

هیچ کدوم از جلسه های خواستگاریم به جلسه دوم نکشیده

چه مشکلی دارم که خواستگارام میرن و دیگه بر نمیگردند ؟

با اصرار اومدن و مشتاق رفتن و بعد گفتن نمیخوایم، استخاره بد اومده !

خبری از خواستگارم نشد، تماس بگیریم و علت رو جویا بشیم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) خواستگاری های بی سرانجام (۶۶ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)