به نام خدا

شنیده شده که علت اصلی عدم پیشرفت خانم ها نسبت به آقایان در سالیان متمادی تاریخ ، اجبار های وارده از طرف آقایون بوده ، اما این حرف یک دروغ ، یک بهانه و یک راه در رو هست . این که آقایون نذاشتن خانم ها پیشرفت کنند شاید تا درصدی درست باشه اما قطعا در زمان های قدیم ، جوامعی بودن که در اون زن ها آزادانه زندگی کنند . محققان به این نتیجه رسیده اند که تمام هدف زندگی ، فقط و فقط کسب لذته ، شما هر کاری که می کنید ، برای چشیدن لذته ، عبادت خدا ، حل مسئله ریاضی ، برنده شدن در مسابقه ورزشی ، کسب ثروت و ... و ما دو نوع لذت اساسی در وجود هر آدمی داریم ؛

الف ) حس شادمانی

ب ) حس رضایت از خود

ابتدا درباره حس شادمانی باید بگم که این احساس زود گذره ، مثلا اگه شما یک سرویس طلا هم خریده باشید ، بعد از یک هفته براتون عادی میشه ، حس شادمانی کم دردسر و قابل دسترس تر هست ، کار هایی مثل نوشیدن ، رقصیدن ، خرید کردن و ... ، و درباره حس رضایت از خود .

وقتی شما از زندگی تون راضی هستید که احساس کنید زندگی تون رنگی داره ، مزه ای و برنامه ای و فایده ای داره ، خودتون رو بی خاصیت نخواهید دونست. این یعنی حس رضایت از خود ، مثلا شما یک پروژه عمرانی رو بر عهده می گیرید ، گر چه این پروژه برای شما مسئولیت آور هست و شاید سخت هم باشه ، اما به " لذتش " که کسب حس رضایت از خود هست ، میارزه . تمام کار هایی که انسان انجام میده ، برای کسب لذت هست و در واقع نوعی خود خواهی به حساب میاد
که البته ایرادی هم بهش وارد نیست .

محققان می گویند خانم ها به حس شادمانی و آقایون به حس رضایت از خود تمایل بیشتری دارند ، به همین دلیل در مدلینگ ، چهره آرایی ، خرید کردن و ... ما بیشتر شاهد حضور خانم ها هستیم
و در مواردی همچون بحث های علمی ، میدان های سیاسی ، آزمایش های مختلف و ... بیشتر آقایون حضور دارند ، این مقوله از نظر علمی به اثبات رسیده . به اثبات رسیده که مکانیزم مغزی آقایون و خانم ها با هم فرق داره .

شاید به همین دلیل هست وقتی خانمی در عرصه ریاضیات برنده مدال فیلدز میشه ، ما به نوعی یک مردانگی رو پشت او می بینیم ، و وقتی آقایی بیش از حد بخواد به خودش برسه ، پیش خودمون یک نوع زنانگی رو در وجودش تصور می کنیم ، گرچه وظایف خانم ها بسیار با ارزشه و در راس این امور ، " مادری " قرار داره .

به همین دلیله که ما میگیم نباید نظم طبیعی مرد و زن رو به هم زد ، زن برای کار سخت نیست پس نیایید آقایون رو مقصر جلوه بدید ، مکانیزم و خلقت شما این شکلیه و آقایون ذاتا قدرتمند تر خلق شده اند ، اگه اعتراضی دارید به خدا بگید !

که البته بر اساس نظر علامه طباطبایی ، این برتری کرامت محسوب نمیشه و بر اساس قرآن ان اکرمکم عند الله اتقیکم . امید است اگر پاسخی از جانب فمنیستی می شنویم ، پاسخ علمی و منطقی باشه .

متشکرم

" حامد "


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)